Grupa „O”, Temat dnia: „nieznajome zwierzę” - 12.06.2020
- Zabawa „Głos psa”
Zabawa polega na tym, że rodzic wydaje odgłos szczekania psa tworząc rym.
Zadaniem dziecka jest odtworzenie szczekanego rymu:
Hau, hau – hau, hau
Zabawa polega na tym, że rodzic wydaje odgłos szczekania psa tworząc rym.
Zadaniem dziecka jest odtworzenie szczekanego rymu:
Hau, hau – hau, hau
Szanowni Rodzice!
Z dniem 15.06.2020 r. nastąpi zakończenie zajęć dydaktycznych z dziećmi w ramach pracy zdalnej.
15 czerwca 2020 r. jest ostatnim dniem, w bieżącym roku szkolnym, w którym zamieszczamy, na naszej stronie internetowej, propozycje zajęć dla Państwa dzieci.
Bardzo dziękujemy za wszystkie opinie i sugestie dotyczące zamieszczanych materiałów oraz za korzystanie z naszych propozycji. Jesteśmy zadowoleni, że cieszyły sie one Państwa zaintersowaniem i uznaniem.
Zajęcia dydaktyczne z dziećmi, w naszym przedszkolu, będą kontynułowane do końca czerwca br.
W miesiącach lipiec i sierpień 2020 r., jak co roku, zapewnimy dzieciom interesujące propozycje zajęć i zabaw!
Będzie ciekawie, radośnie i przyjemnie!
Rodzic zapoznaje dziecko z logo i działalnością UNICEF.
UNICEF - Fundusz Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci to organizacja humanitarna i rozwojowa działająca na rzecz dzieci. Od ratujących życie szczepień, przez budowę szkół, po natychmiastową pomoc w sytuacji klęski humanitarnej. UNICEF robi wszystko, aby dzieciom żyło się lepiej. Pracuje w małych wioskach i z rządami państw, bo uważa, że każde dziecko, niezależnie od miejsca urodzenia, koloru skóry czy religii, ma prawo do zdrowego i bezpiecznego dzieciństwa.
Tam w Afryce rzeka Nil (dziecko z rodzicem wskazują palcem jakiś obiekt przed nimi)
W niej krokodyl mały żył (wykonują z dłoni paszczę krokodyla)
Z tatą krokodylem (klapią zębami zrobionymi z dłońmi)
Pływał sobie Nilem (naśladują dłońmi ruch płynącej ryby)
I śpiewał tak: (podskakują)
Tam w Afryce…
Rodzic przygotowuje worek z różnymi przedmiotami np. klocek, lalka, kredki, garnek kuchenny, auto.
Dziecko podchodzi do rodzica i wkłada rękę do worka.
Dotyka jakiegoś przedmiotu i mówi, co to jest i do jakiej zabawy może się przydać (np. klocek-do budowania wieży, lalka-do zabawy w dom, kredki- do malowania, garnek do gotowania, autko do przewożenia).
„W ZOO” Janusz Minkiewicz
By kolibry przez wronę, nie zostały zjedzone.
By przypadkiem też wrony, nie zjadł lis wygłodzony.
Żeby lisa zaś przy tym nie zjadł wilk z apetytem.
Rodzić rozmawia z dzieckiem na temat ulubionych zajęć, zabaw. Rodzic opowiada o swoich zabawach, w które bawił się jak był mały.
Następnie przedstawia 2 zabawy, opisane w pkt 2 i 3, w które bawią się dzieci z innych krajów.
Prosi dziecko, aby spróbowało odgadnąć ich nazwy polskie.
Rodzic kładzie dziecku na głowę woreczek ryżu (kaszy).
Dziecko siada w siadzie skrzyżnym w dowolnym miejscu w pokoju.
Rodzic mówi: wyobraź sobie, że jesteś dostojnym kotem. Teraz wstań.
Dziecko ma za zadanie wyciąć litery i ułożyć samodzielnie wyrazy zwierząt zamieszkujących zoo.
Przykłady zwierząt: ZEBRA, MAŁPA, TYGRYS, PAPUGA, HIPOPOTAN, ANTYLOPA, WILK, LEW, FOKA, ŻYRAFA, SŁOŃ, PINGWIN.
Jeżeli dziecko ma problem z ułożeniem to rodzic pokazuje dziecku wyrazy z nazwami zwierząt.
Rodzic wyjaśnia dziecku czym są marzenia i skąd się biorą? – Marzenia to nasze pragnienia, związane z tym, czego nie mamy, co byśmy chcieli, co jest naszym celem lub co mogłoby się wydarzyć.
Następnie rozmawia z dzieckiem na temat marzeń dziecka. Zadaje pytania: jakie są Twoje marzenia? Czy mogą się spełnić? Od czego to zależy? Dziecko wypowiada się na temat swoich marzeń.
Rodzic również może opowiedzieć dziecku o swoich marzeniach.
Pewnego słonecznego popołudnia tato z Anią i Krzysiem wybrali się nad rzekę, (tup tup tup) ponieważ chcieli wykąpać się w upalny dzień.
Rozglądali się w prawo (język przesuwamy w prawo) i w lewo (język przesuwamy w lewo) w poszukiwaniu najlepszego miejsca na rozłożenie koca (zwijamy język w rurkę).
O! tam – powiedział tata. Tam będzie najlepsze miejsce pod rozłożystą brzozą (szszszsz). Spojrzeli w górę (unosimy język do góry) i zobaczyli, że słoneczko świeci wysoko.
Dziecko porusza się po pokoju do utworu „Marzenie miłosne” Franciszka Liszta wymachując tasiemką, sznureczkiem, paskiem bibuły, apaszką w rytm muzyki.
Dziecko prezentuje swoją inscenizację ruchową.
Niżej został podany link do muzyki.
Dziecko staje przed rodzicem odwrócone plecami. Rodzic stoi za dzieckiem, w niewielkiej odległości i podaje dziecku piłkę górą, do rąk dziecka. Następnie dziecko schyla się i pododaje piłkę między swoimi nogami do tyłu do rodzica, rodzic schyla się i odbiera piłkę od dziecka.
Zamiast piłki można użyć np. misia pluszowego.
Zabawę powtarzamy kilka razy.
Poniżej zamieszczamy ostatnią propozycję zdalnych zajęć logopedycznych w bieżącym roku szkolnym.
Zachęcamy do wspólnej zabawy i ćwiczeń językowych.
Rodzic ustawia na środku pomieszczenia np.: miskę, wiaderko, kosz. Zadaniem dziecka jest celowanie do środka. Do zabawy można wykorzystać piłkę, małe misie lub zgniecione kule z gazet.