- Praca z wierszem
„W ZOO” Janusz Minkiewicz
By kolibry przez wronę, nie zostały zjedzone.
By przypadkiem też wrony, nie zjadł lis wygłodzony.
Żeby lisa zaś przy tym nie zjadł wilk z apetytem.
By pantera w chwil kilka nie zdążyła zjeść wilka.
I pantery, by tygrys na śniadanie nie przegryzł.
By tygrysa, nie zjadł lew oczywiście.
O to dbać musi stale, pilnie patrząc wokoło
Stary Michał Kawalec, co dozorcą jest w ZOO.
Musi dbać i o siebie, żeby sam przypadkiem
Lwią się nie stał kolacją lub tygrysim obiadkiem.
Rodzic czyta dziecku wiersz i zadaje pytania: jakie zwierzęta zostały wymienione w wierszu? (kolibry, wrony, lis, wilk, pantera, tygrys, lew) Jak nazywa się osoba, która pilnuje porządku w ZOO? (dozorca) O co dba dozorca w ZOO? (dba o to, aby zwierzątka się nie pozjadały)
Rodzic zadaje dodatkowe pytania dziecku, dziecko odpowiada według własnego pomysłu: Czy byłeś kiedyś w ZOO? Wyjaśnij swoimi słowami co to jest ZOO? Jak należy się zachowywać w ZOO? Czy wolno karmić zwierzęta w ZOO?
- Zabawa do piosenki „Idziemy do ZOO”
Rodzic włącza dziecku piosenkę. Dziecko z rodzicem tańczą do piosenki według własnego pomysłu.
Piosenka w linku poniżej
https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM
- Zabawa „Podziel na sylaby”
Dziecko wymienia zwierzęta, które mieszkają w ZOO. Dzieli nazwy zwierząt na sylaby i wskazuje liczbę sylab.
Żyrafa – ży-ra-fa, 3 sylaby
Słoń – słoń, 1 sylaba
Zebra – ze-bra, 2 sylaby
Hipopotam – hi-po-po-tam, 4 sylaby
Lew – lew, 1 sylaba
Tygrys – ty-grys, 2 sylaby
Żubr – żubr, 1 sylaba
Żółw – żółw, 1 sylaba
Papuga – pa-pu-ga, 3 sylaby
- Zabawa „Tak czy nie”
Rodzic czyta dziecku zdania.
Zadaniem dziecka jest określenie czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe słowami tak i nie.
- Żyrafa jest czarno-biała (nie)
- Pingwin to ptak, który lata (nie)
- Słoń ma duże uszy (tak)
- Lew jest królem wszystkich zwierząt (tak)
- Kameleon to zwierzątko, które zmienia kolory (tak)
- Paw ma kitę (nie)
- Nietoperz lata w dzień (nie)