- „Koty”- zabawa kształtująca prawidłową sylwetkę.
Rodzic kładzie dziecku na głowę woreczek ryżu (kaszy).
Dziecko siada w siadzie skrzyżnym w dowolnym miejscu w pokoju.
Rodzic mówi: wyobraź sobie, że jesteś dostojnym kotem. Teraz wstań.
Dziecko stara się wstać tak, aby woreczek nie spadł z głowy. Następnie spaceruje po pokoju. Próbuje usiąść i ponownie wstać. Jeśli woreczek spadnie z głowy - dziecko głośno miauczy jak kot: miauuuu.
Rodzic ponownie nakłada woreczek na głowę dziecka.
Zabawę można powtórzyć kilkakrotnie.
- „Kto tak ryczy? Kto tak ćwierka?” - naśladowanie dźwięków wydawanych przez zwierzęta.
Rozmowa na podstawie ilustracji.
Rodzic pyta dziecko:
Co to za zwierzę? (poniżej znajdują się linki do zdjęć)
Czy ono ćwierka, czy ryczy?
Rodzic prosi dziecko, aby przedstawiło jaki dźwięk może wydawać wybrane zwierzę?
lew
https://www.ekologia.pl/wiedza/zwierzeta/lew
bocian
https://www.ekologia.pl/wiedza/zwierzeta/bocian-bialy
koza
https://www.ekologia.pl/wiedza/zwierzeta/koza-biala-szlachetna-niemiecka
wilk
https://www.ekologia.pl/wiedza/zwierzeta/wilk-szary
małpa, makak japoński
https://www.ekologia.pl/wiedza/zwierzeta/makak-japonski
słoń
https://www.ekologia.pl/wiedza/zwierzeta/slon-afrykanski
wróbel
https://www.ekologia.pl/wiedza/zwierzeta/wrobel-domowy
sowa, puszczyk uralski
https://www.ekologia.pl/wiedza/zwierzeta/puszczyk-uralski
3. „Lokomotywa” - zabawa matematyczna.
Potrzebne materiały: kolorowanka, kredki, mazaki, białe kartki.
Drukujemy kolorowankę z dwoma wagonami i prosimy dziecko, aby dorysowało jeszcze 4 wagony na kolejnych kartkach. Razem wagonów ma być 6. Rodzic numeruje wagony od 1 do 6 i prosi dziecko, aby ozdobiło każdy wagon, np.: pierwszy wagon w kropki, drugi wagon w paski, trzeci wagon w trójkąty, czwarty wagon w gwiazdki, piaty wagon w serduszka, szósty wagon w kwadraty.
Rodzic zadaje dziecku pytanie:
Gdzie jest cyfra 6?
Gdzie jest cyfra 2?
Gdzie jest cyfra 3?
Link do kolorowanki:
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/pociag-z-dwoma-wagonami
Po zakończonym zadaniu dziecko może ozdobić wagoniki według własnej wyobraźni.
Jeśli nie mamy możliwości wydrukowania to można również narysować dwa pierwsze wagony.
- „Lustro” - zabawa ruchowa.
Dziecko wraz z rodzicem bądź rodzeństwem tworzą parę, stają naprzeciwko siebie.
Ustalają kto będzie lustrem, np. pierwszy rodzic pokazuje ruchy opisane w zabawie, a dziecko naśladuje ruchy rodzica, czyli jest lustrem. Wspólnie śpiewają piosenkę.
Przy kolejnych powtórzeniach zabawy zamieniają się rolami.
Tekst piosenki:
Gdy przed lustrem rano staję,
Zaraz się przeciągam
I układam ładnie włosy,
Sprawdzam, jak wyglądam.
Wnet podnoszę prawą rękę,
Zaraz potem lewą.
Tupię głośno jedną nogą
Lub udaję drzewo.
Drapię lekko się po nosie,
Chwytam uszu dwoje.
Podskakuję parę razy,
Tak jak żołnierz stoję.
A odbicie moje w lustrze,
To, co ja wciąż robi.
Może w tych szalonych ruchach jednak się pogubi?
Link do zabawy: