Materiały dydaktyczne

  1. „O czym marzysz?” – rozmowa na temat marzeń dziecka.

Rodzic wyjaśnia dziecku czym są marzenia i skąd się biorą? – Marzenia to nasze pragnienia, związane z tym, czego nie mamy, co byśmy chcieli, co jest naszym celem lub co mogłoby się wydarzyć.

Następnie rozmawia z dzieckiem na temat marzeń dziecka. Zadaje pytania: jakie są Twoje marzenia? Czy mogą się spełnić? Od czego to zależy? Dziecko wypowiada się na temat swoich marzeń.

Rodzic również może opowiedzieć dziecku o swoich marzeniach.

 

  1. „Moje marzenie” – rysowanie świecą i malowanie.

Potrzebne materiały: farby plakatowe, świeca, pędzel, kartki

Dziecko na kartce A4 rysuje białą lub kolorową świecą ilustrację przedstawiającą swoje marzenie. Następnie zamalowuje całą powierzchnię kartki farbą plakatową i gotowe!

 

  1. ”Rytmika” - zabawy umuzykalniające.

-Ćwiczenia oddechowe „Podróżuję z moim psem”.

Dziecko robi szybkie wdechy i wydechy, naśladuje zdyszanego psa. Wykonuje je w różnym tempie raz szybko, raz wolno.

-Dziecko wraz z rodzicem lub rodzeństwem tworzą dwuosobowe zaprzęgi. Podczas dowolnej melodii, przemieszczają się zaprzęgiem po pokoju, gdy muzyka przestaje grać na hasło rodzica: dziecko naśladuje odgłos wyjącego psa (np.: hauuuu-uuu)

-Piosenka „Jestem pociągiem prawdziwym”

Dziecko zaprasza wszystkich domowników na wycieczkę pociągiem

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=vsFwtviriig

 

  1. Lekkie czy ciężkie? - zabawa matematyczna.

Potrzebne materiały: lekkie i ciężkie przedmioty (rodzic poszukuje spośród zabawek dziecka bądź kuchennych przedmiotów)

Zadaniem dziecka jest wybór ciężkiego i lekkiego przedmiotu spośród wskazanych. Przykładami mogą być drewniany klocek i kartka papieru. Dziecko powinno zrozumieć znaczenie słów "lekki" i "ciężki". Początkowo rodzic bierze tylko dwa przedmioty i podaje dziecku do ręki na zmianę, tak aby dziecko wyczuło różnicę.

Później rodzic dobiera jeszcze kilka takich par i razem z dzieckiem określają co jest ciężkie, a co lekkie.

W najtrudniejszej wersji dziecko wybiera obiekty "ciężkie" i "lekkie" z grupy kilku przedmiotów.