- UNICEF
Rodzic zapoznaje dziecko z logo i działalnością UNICEF.
UNICEF - Fundusz Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci to organizacja humanitarna i rozwojowa działająca na rzecz dzieci. Od ratujących życie szczepień, przez budowę szkół, po natychmiastową pomoc w sytuacji klęski humanitarnej. UNICEF robi wszystko, aby dzieciom żyło się lepiej. Pracuje w małych wioskach i z rządami państw, bo uważa, że każde dziecko, niezależnie od miejsca urodzenia, koloru skóry czy religii, ma prawo do zdrowego i bezpiecznego dzieciństwa.
Logo UNICEF w linku poniżej:
- Prawa dziecka
Rodzic tłumaczy dziecku, że każde dziecko na świecie ma swoje prawa i obowiązki.
Prawa i obowiązki dziecka:
- Prawo do posiadania rodziny - obowiązek kochania i szanowania rodziców.
- Prawo do opieki medycznej - obowiązek dbania o zdrowie i pełnej akceptacji dzieci niepełnosprawnych.
- Prawo do wypowiedzi - obowiązek wysłuchania innych i akceptowania odmiennego zdania.
- Prawo do nauki - obowiązek uczenia się i rozwijania swoich zdolności.
- Prawo do godności i szacunku - obowiązek szanowania siebie i innych.
- Prawo do życia i rozwoju - obowiązek akceptowania tempa rozwoju innych dzieci.
- Prawo do ochrony przed dyskryminacją - obowiązek akceptowania odmienności innych.
- Prawo do wypowiedzi, wolności myśli, sumienia i wyznania - uznawanie prawa innych do posiadania odmiennego, niż moje zdanie i swobodnego wyrażania go.
- Prawo do ochrony przed agresją i zaniedbaniem - niestosowanie przemocy, agresji wobec innych.
- Prawo do ochrony prywatności - obowiązek szanowania prywatności innych.
- Prawo do nauki - obowiązek sumiennej nauki i rozwijania swoich zdolności
- Prawo dziecka niepełnosprawnego - obowiązek pełnej akceptacji dzieci niepełnosprawnych.
- Praca plastyczna „Prawo do zabawy”
Dziecko rysuje na kartce kredkami swój czas wolny, ulubioną zabawę, np. zabawa lalkami, zabawa na placu zabaw, zabawa samochodami.
- Ćwiczenia gimnastyczne
a)marsz z książką na głowie – ręce wyciągnięte na bok
b)przekładanie zwiniętych skarpetek z ręki do ręki
c)unoszenie zwiniętych skarpetek na stopie, pozostanie przez kilka sekund na jednej nodze
d)podrzucanie i łapanie zwiniętych skarpetek
e)rzucanie zwiniętych skarpetek do celu – postawionej miski