- „To jestem ja”
- „Moja grupa”
- „Moja droga do przedszkola”
- „Idzie jesień…przez las, park”
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
- Rozwijanie kompetencji społecznych w zakresie poznawania samego siebie i innych
- Poznawanie zasad bezpieczeństwa
- Próby swobodnego poruszania się w przestrzeni
- Reagowanie na ustalone sygnały
- Wspomaganie rozwoju dziecka w zakresie poznawania samego siebie, kształtowanie orientacji w schemacie ciała
- Rozwijanie umiejętności matematycznych
- Zachęcanie do uważnego słuchania
- Rozwijanie sprawności ruchowej
- Rozwijanie mowy oraz spostrzegawczości i pamięci wzrokowej
- Rozwijanie sprawności manualnej
- Kształtowanie prawidłowych zachowań społecznych
- Rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi
- Reagowanie ustalonymi ruchami na podane sygnały
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
- Rozwijanie orientacji przestrzennej
- Rozwijanie umiejętności kontrolowania emocji
- Zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze
- Samodzielne wykonanie poznanej piosenki
- Rozwijanie dykcji i artykulacji
- Rozwijanie intuicji geometrycznej, utrwalenie pojęcia koło
- Poznawanie charakterystycznych cech różnych przedmiotów
- Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie
- Poznawanie środowiska leśnego oraz zasad zachowania się w lesie
- Rozwijanie umiejętności obrazowania ruchem tekstu piosenki
- Rozwijanie umiejętności reagowania ruchem na zmiany tempa
- Utrwalenie charakterystycznych cech jesiennego krajobrazu
Wiersz miesiąca: „W przedszkolu” – I. R. Salach
Jest wiele zabawek
W naszym przedszkolu.
Pamiętaj: dbaj o nie,
Krzysiu, Basiu, Olu.
Samochód w garażu
powinien stać pięknie,
piłeczka w koszyku.
Uważaj, bo pęknie.
Na półeczkach siedzą lalki
Pięknie wystrojone.
Obok misie, pieski, kotki
Patrzą w twoją stronę
Piosenka miesiąca „Kolorowe liście” – sł. i muz. D i K Jagiełło
1.Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,
kolorowe listki na wietrze szumiały.
Ref.: Szu, szu, szu, szumiały wesoło,
szu, szu, szu, wirowały w koło.
2.Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,
kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Ref.: Hop, hop, hop, tak sobie skakały,
hop, hop, hop, w koło wirowały.
3.Kolorowe listki spadły już na trawę,
kolorowe listki skończyły zabawę.
Ref.: Cicho, sza, listki zasypiają,
Cicho, sza, oczka zamykają.