- „Idzie jesień … przez ogród i sad”
- „Idzie jesień … do zwierząt”
- „Co z czego otrzymujemy”
- „Idzie jesień … z deszczem”
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
- Poznawanie różnych warzyw i owoców
- Wzbogacanie słownictwa czynnego
- Rozpoznawanie warzyw i owoców za pomocą dotyku
- Rozwijanie syntezy i analizy słuchowej
- Rozwijanie umiejętności wokalnych
- Uświadomienie zagrożeń wynikających z braku higieny i niezdrowego trybu życia
- Uświadomienie znaczenia wartości odżywczych owoców i warzyw
- Rozwijanie sprawności manualnej
- Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 4
- Poznawanie wybranych owoców
- Poznawanie sposobów przechowywania i przetwarzania owoców i warzyw
- Rozwijanie zmysłu węchu
- Wzbogacanie doświadczeń smakowych
- Rozwijanie inwencji twórczej
- Wdrażanie do uważnego słuchania wiersza
- Poznawanie zwyczajów wiewiórki
- Rozwijanie koncentracji uwagi
- Rozwijanie sprawności ruchowej
- Rozwijanie sprawności artykulacyjnej
- Zapoznanie ze sposobem przygotowania zwierząt do zimy
- Rozwijanie sprawności grafomotorycznej
- Utrwalanie pojęcia tyle samo
- Rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej
- Rozwijanie zmysłu dotyku
- Poszerzanie wiedzy na temat wybranych zwierząt leśnych
- Poszerzanie doświadczeń plastycznych
- Poznawanie zwierząt leśnych
- Kształtowanie postaw proekologicznych
- Rozwijanie zdolności wypowiadania się na podany temat
- Zapoznanie dzieci ze sposobem pieczenia chleba
- Zapoznanie z etapami powstawania chleba
- Rozwijanie sprawności rąk (małej motoryki)
- Łączenie w pary obrazków zwierząt z produktami uzyskiwanymi w gospodarstwie
- Przeliczanie na konkretach w zakresie 4
- Zdobywanie wiedzy na temat pochodzenia produktów zwierzęcych
- Integracja grupy rówieśniczej
- Przełamywanie oporów przed spróbowaniem nowych produktów spożywczych
- Rozwijanie wrażliwości muzycznej
- Poznawanie roli wody w życiu człowieka
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
- Kształtowanie poczucia rytmu
- Utrwalenie pojęć: duży, mały
- Rozwijanie słuchu muzycznego
- Rozwijanie percepcji słuchowej
- Poszerzanie doświadczeń plastycznych przez malowanie i odbijanie folii bąbelkowej
- Pobudzanie ciekawości badawczej
- Rozwijanie spostrzegawczości
- Rozwijanie umiejętności pracy w małych grupach
Wiersz miesiąca: „Na straganie” – J. Brzechwa
Na straganie w dzień targowy
takie słyszy się rozmowy:
„Może pan się o mnie oprze,
Pan tak więdnie, panie koprze”.
„Cóż się dziwić, mój szczypiorku,
Leżę tutaj już od wtorku!”
Rzecze na to kalarepa:
„Spójrz na rzepę-ta jest krzepka!”
Groch po brzuszku rzepę klepie:
„Jak tam, rzepo? Coraz lepiej?”
Dzięki, dzięki panie grochu,
Jakoś żyje się po trochu.
Lecz pietruszka - z tą jest gorzej:
Blada, chuda, spać nie może”.
„A to feler” –
Westchnął seler.
Burak stroni od cebuli,
A cebula doń się czuli:
„Mój buraku, mój czerwony,
Czybyś nie chciał takiej żony?”
Burak tylko nos zatyka:
„Niech no pani prędzej zmyka,
Ja chcę żonę mieć buraczą,
Bo przy Pani wszyscy płaczą”.
„A to feler” –
Westchnął seler.
Naraz słychać głos fasoli:
„Gdzie się pani tu gramoli?!”
„Nie bądź dla mnie taka wielka” –
Odpowiada jej brukselka.
„Widzieliście jaka krewka!” –
Zaperzyła się marchewka.
„Niech rozsądzi nas kapusta!”
„Co, kapusta?! Głowa pusta?!”
A kapusta rzecze smutnie:
„Moi drodzy, po co kłótnie,
Po co wasze spory głupie,
Wnet i tak zginiemy w zupie!”
„A to feler” –
Westchnął seler.
Piosenka miesiąca „Owoce i warzywa” – sł. i muz. B. Forma
1. Gruszki, śliwki, jabłka,
ludzie je zjadają,
słodkie i witamin
wiele w sobie mają.
Ref: Witamina A, witamina C
są w owocach i warzywach.
Każdy o tym wie.
2. Groszek, pomidory
i inne warzywa
zdrowe i dlatego
często je spożywaj.
Ref: Witamina A, witamina C
są w owocach i warzywach.
Każdy o tym wie.
3. Zupa jarzynowa,
przecier ogórkowy.
Jedz warzywa i owoce,
będziesz zawsze zdrowy.
Ref: Witamina A, witamina C
są w owocach i warzywach.
Każdy o tym wie.