- Moja rodzina.
- Mój dom.
- Moje prawa i obowiązki.
- Moje zdrowie i bezpieczeństwo.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Rozwijanie mowy
- Budzenie szacunku dla rodziców, za to co dają dzieciom
- Rozwijanie wrażliwości muzycznej i poczucia rytmu
- Rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej
- Rozwijanie sprawności manualnej
- Zapoznanie z literą „i, J” małą i wielką, drukowaną i pisaną
- Rozwijanie umiejętności liczenia
- Utrwalanie umiejętności liczenia
- Poznawanie zapisu cyfrowego liczby 4
- Rozwijanie szybkości i zwinności
- Rozwijanie umiejętności wokalnych
- Wyrabianie poczucia świadomości ruchu
- Wykorzystanie w pracy materiałów odpadowych
- Poznawanie właściwości magnetycznych magnesu
- Budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną
- Podawanie cech rodziców
- Uświadomienie, że zabawy dawne i obecne są bardzo podobne
- Rozwijanie sprawności fizycznej
- Rozwijanie umiejętności liczenia i szeregowania
- Utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb
- Zapoznanie z literą „t, T” małą i wielką, drukowaną i pisaną
- Określanie miejsca spółgłoski „t” w słowie
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania
- Dostrzeganie i kontynuowanie rytmu
- Sprawne reagowanie na sygnały słowne i muzyczne
- Poznawanie wiadomości o wybranych urządzeniach elektrycznych
- Poznawanie zwyczajów kotów i psów
- Rozwijanie narządów artykulacyjnych
- Ćwiczenie drobnych ruchów rąk
- Utrwalanie nazewnictwa urządzeń elektrycznych i ich zastosowania w domu
- Rozwijanie słuchu fonematycznego
- Zapoznanie z literą „d, D” małą i wielką, drukowaną i pisaną
- Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby „0”
- Wprowadzenie znaków: mniejszości, większości i równości
- Poznawanie cech trójkąta
- Zapoznanie z literą „k, K” małą i wielką, drukowaną i pisaną
- Poznawanie materiałów, które przewodzą ciepło
- Przybliżenie zjawiska przewodnictwa cieplnego
- Zachęcanie do zdrowego stylu życia
- Zachęcanie do dbania o czystość
- Zachęcanie do przygotowywania prostych potraw
- Przestrzeganie zasad higieny podczas wykonywania potraw
- Rozwijanie aparatu głosowego
- Rozwijanie umiejętności liczenia i dodawania.
- Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczb „5, 6”
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania
- Uświadomienie dzieciom ich praw
- Rozwijanie umiejętności tworzenia zbiorów i odejmowania na konkretach
- Uwrażliwienie dzieci na sytuacje, które nie sprzyjają bezpieczeństwu
- Uświadomienie dzieciom konieczności szukania pomocy u lekarza podczas choroby
- Zachęcanie do dbania o zęby
Piosenka miesiąca „Maluję wielki dom” sł. i muz. K Gowik
- Maluję wielki dom. Ściany ma, okna ma, dach czerwony.
A przed domem koty dwa, a w ogródku: mama i ja!
Ref.: Serduszka biją nam jak żywe: puk, puk, puk, puk.
Mój dom po prostu jest prawdziwy, bezpiecznie jest tu.
- Nad domem słońce lśni, ptaki dwa lecą gdzieś nad chmurami.
Tata z bratem w piłkę gra, a w ogródku: mama i ja!
Ref.: Serduszka biją...
- Za domem rośnie las, pośród drzew idzie jeż i sarenka.
Babcia koszyk grzybów ma, a w ogródku: mama i ja!
Ref.: Serduszka biją...
- Już dom gotowy mam! Taki dom, duży dom dla rodzinki.
Dziadek jeszcze niesie psa, a w ogródku: mama i ja!
Ref.: Serduszka biją...
Wiersz miesiąca Jadwigi Koczanowskiej „Listopad”
Miesiąc listopad nie jest brzydki
i smutny być nie musi wcale,
wystarczy mu się dobrze przyjrzeć,
żeby zobaczyć wiele zalet.
Kiedy ostatnie liście spadną
i szare chmury skryją niebo,
listopad jest jak baśń ciekawa,
ma w sobie coś tajemniczego.
Wiatr głośno śpiewa, mgły wirują,
deszcz kropelkami w okno stuka,
to jest melodia listopada –
niezwykle piękna, chociaż smutna.