- „Mijają dni, miesiące, lata”
- „Zima i zwierzęta”
- „Babcia i dziadek”
- „Projekt teatr”
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
- Wdrażanie do składania życzeń noworocznych, urodzinowych, imieninowych
- Rozwijanie koncentracji uwagi
- Rozwijanie mowy
- Dostrzeganie różnic miedzy wyglądem dziecka a osoby dorosłej
- Rozwijanie pamięci muzycznej
- Rozwijani umiejętności zgodnej zabawy z dziećmi
- Dostrzeganie rytmiczności występującej w przyrodzie
- Rozwijanie empatii
- Kultywowanie zwyczaju powitania Nowego Roku
- Rozwijanie wyobraźni plastycznej i ekspresji twórczej
- Rozwijanie małej i dużej motoryki
- Wzbogacanie wiedzy na temat tekstów literackich
- Utrwalanie wiedzy na temat swojego wieku
- Poznanie sposobu pomagania ptakom
- Rozwianie sprawności ruchowej
- Wyrabianie opiekuńczego stosunku do ptaków
- Wzbogacanie słownictwa
- Rozwijanie intuicji geometrycznej
- Rozwijanie umiejętności przeliczania
- Rozwijanie postaw proekologicznych
- Poznawanie wybranych nazw i wyglądu ptaków
- Rozwijanie więzi z rodziną
- Kształtowanie umiejętności odczuwania radości z przygotowywania prezentu dla innych
- Kształtowanie postawy szacunku do osób starszych
- Zainteresowanie i zintegrowanie środowiska rodzinnego dziecka i przedszkolnego
- Wzbudzanie zainteresowania zabawami z czasów dzieciństwa babci i dziadka
- Rozwijanie sprawności językowej
- Poszerzanie wiedzy i słownictwa dotyczącego teatru
- Rozwijanie umiejętności działania w grupie
- Poszerzanie wiedzy dotyczącej osób pracujących w teatrze
- Nabywanie pewności siebie
- Poznanie roli, jaką odgrywa muzyka w przedstawieniu teatralnym
Wiersz miesiąca: „Domek dla ptaszków” - Irena Suchorzewska
Dziś w przedszkolu Krzyś i Tomek
zmajstrowali ptaszkom domek.
Jest podłoga, jest i daszek
żeby mógł się zmieścić ptaszek.
Jest tam miejsce na okruszki
dla wróbelka, pośmieciuszki.
Jest i gwoździk na skwareczki
dla łakomej sikoreczki.
Piosenka miesiąca „Babciu droga babciu” – sł. i muz. Michał Jankowski
Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My tupiemy – tup, tup, tup,
teraz babciu Ty to zrób!
Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My skaczemy – raz, dwa, trzy,
teraz babciu podskocz Ty!
Dziadku, drogi dziadku, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My klaszczemy – raz, dwa, trzy,
teraz dziadku zrób to Ty!
Dziadku, drogi dziadku, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My całuski damy Ci,
teraz dziadku daj nam Ty!