- „Idzie zima ze śniegiem”
- „Jak wyglądał świat przed milionami lat”
- „Idą święta”
- „Projekt Książka”
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
- Wzbogacanie wiedzy o dinozaurach
- Rozwijanie koncentracji uwagi
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- Kształtowanie poczucia rytmu
- Rozwijanie umiejętności wokalnych
- Zapoznanie z życiem dinozaurów
- Liczenie w zakresie 3 w aspektach głównym i porządkowym
- Stopniowanie przymiotnika duży
- Poszerzanie wiedzy na temat dinozaurów
- Kultywowanie tradycji obchodzenia święta górników – Barbórki
- Poznawanie nowej techniki plastycznej – lepienie z gliny
- Rozwijanie mowy
- Rozwijanie orientacji przestrzennej
- Rozwijanie percepcji wzrokowej
- Wzbogacanie wiedzy o zjawiskach przyrodniczych
- Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy na śniegu
- Poznawanie instrumentu perkusyjnego – grzechotki
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania
- Rozwijanie słuchu fonematycznego
- Zapoznanie z tradycją mikołajek
- Rozwijanie spostrzegawczości
- Rozwijanie sprawności manualnych
- Poszerzanie doświadczeń związanych ze sztuką
- Poznawanie elementów pogody charakterystycznych dla zimy
- Wzbogacanie wiedzy o Świętach Bożego Narodzenia
- Poznawanie tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia
- Rozwijanie umiejętności liczenia
- Rozpoznawanie i nazywanie kolorów
- Rozwijanie pamięci słuchowej
- Budzenie zainteresowania książką poprzez zabawy: słowne, literackie, teatralne, muzyczne, plastyczne, techniczne
- Wdrażanie do poszanowania książek
- Rozwijanie umiejętności formułowania pytań
- Poznawanie utworów literatury dziecięcej
- Wzmacnianie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości
- Prezentowanie zdobytej wiedzy i nowych umiejętności związanych z realizacją projektu
- Integrowanie grupy poprzez zabawę i działania podczas pracy nad wspólną książką
- Rozwijanie twórczego myślenia, wyobraźni oraz kreatywności
- Wzbudzanie ciekawości badawczej dziecka
- Rozwijanie i wzbogacanie wiedzy dotyczącej książek
- Wdrażanie do przestrzegania bezpieczeństwa podczas wycieczki
- Zdobywanie wiedzy na temat biblioteki i pracujących w niej osób
- Kształtowanie słownictwa biernego i słownictwa czynnego związanego
z czytelnictwem
Wiersz miesiąca: „Sypie śnieg” – B. Szelągowskiej
Sypie śnieg.
Syp się, śniegu, sypu, syp!
Lećcie płatki z nieba!
Sanki suną po ścieżce.
Więcej śniegu trzeba!
Syp się, śniegu, sypu, syp!
Tańcuj z nami w koło.
„Sanna! Sanna!” – woła ktoś,
ale nam wesoło.
Syp się, śniegu, sypu, syp!
Konik ciągnie sanie.
Jak dojedzie do swej stajni
sianka snop dostanie.
Piosenka miesiąca „Pada śnieg” – sł. James Pierpont (tłumaczenie Elżbieta Zechenter-Spławińska), muz. na melodię „Jingle bells”
Ref. Pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań
co za radość, gdy saniami tak można jechać w dal.
Pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań
a przed nami i za nami wiruje tyle gwiazd.
- Poprzez białe drogi, z mrozem za pan brat
pędzą nasze sanie szybkie niby wiatr.
Biegnij, biegnij koniu przez uśpiony las
my wieziemy świerk zielony i śpiewamy tak.
Ref. Pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań
co za radość, gdy saniami tak można jechać w dal.
Pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań
a przed nami i za nami wiruje tyle gwiazd.