- Zwierzęta dżungli i sawanny
- Zwierzęta ”naszych pól i lasów
- Marcowa pogoda
- Wiosenne przebudzenie
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
- Zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi żyjącymi w dżungli lub na sawannie
- Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
- Rozwijanie sprawności manualnej
- Poznanie nowej piosenki
- Poszerzanie wiadomości na temat wybranych owoców egzotycznych
- Poznawanie właściwości bananów i fig , w tym ich walorów smakowych
- Rozwijanie umiejętności matematycznych
- Rozwijanie percepcji słuchowej
- Rozwijanie sprawności fizycznej
- Rozpoznawanie i wyrażanie emocji
- Rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego
- Aktywizowanie logicznego myślenia przez rozwiązywanie różnego typu zagadek
- Poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie i na polu
- Wzbogacenie zasobu słownictwa
- Wzbogacenie wiedzy dotyczącej zwierząt i środowiska, w którym żyją
- Przestrzeganie ustalonych zasad zachowania
- Rozwijanie umiejętności budowania prostych zdań poprawnych pod względem gramatycznym
- Zwrócenie uwagi na różnice w sposobie poruszania się zwierząt
- Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną
- Kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku
- Poznawanie w zabawie właściwości farb i zjawiska mieszania się kolorów
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania
- Przekazywanie wiedzy dotyczącej pogody
- Kształtowanie nawyków pozdrowotnych
- Uczestniczenie w samodzielnych zabawach w teatr, z wykorzystaniem różnych akcesoriów
- Wzbogacenie wiadomości przyrodniczych
- Utrwalenie posiadanych wiadomości na temat pór roku
- Wzbogacenie wiadomości na temat etapów rozwojowych wybranych kwiatów
- Poszerzenie wiedzy na temat zmian zachodzących wiosną w życiu małych zwierząt
- Poznawanie roli wody jako niezbędnego składnika życia ludzi, roślin i zwierząt
- Uświadomienie dzieciom, dlaczego należy dbać o czystość wody w jeziorach, rzekach, morzach
Wiersz miesiąca: „Niedźwiedź i przedwiośnie” – Iwona Fabiszewska
Słonko jakoś mocniej grzeje, obudziło misia.
- Czy to wiosna już nadeszła? Jakoś ciepło dzisiaj.
Wyjdę z gawry i zobaczę, co się wokół dzieje.
Może znajdę trochę miodu… taką mam nadzieję.
Chodzi niedźwiedź, słucha, patrzy, gałązki ogląda.
- Może w dziupli miodek znajdę?- do środka zagląda.
- No cóż, misiu. Nie ma miodu… Jeszcze jest przedwiośnie.
Pszczoły siedzą jeszcze w ulu, jest w nim coraz głośniej.
Piosenka miesiąca „Sąsiedzi” – słowa i muzyka Krystyna Gowik
1.My mieszkamy w domu, bawimy się w przedszkolu.
Mała myszka, mały chomik biegają po polu.
Mała myszka, mały chomik biegają po polu.
My lubimy jeść obiadek razem z całą grupą.
Mała myszka, mały chomik ziarna zboża chrupią.
Mała myszka, mały chomik ziarna zboża chrupią.
Ref.: Mała myszka, mały chomik dobrzy to sąsiedzi.
Każde mieszka w ciepłej norce,
sąsiada czasem odwiedzi.
2.Dzieci śpią w łóżeczkach, zabawek dużo mają.
Rudy lisek i zajączek w lesie się chowają.
Rudy lisek i zajączek w lesie się chowają.
Dzieci lubią place zabaw z piaskiem, z huśtawkami.
Rudy lisek i zajączek bawią się szyszkami.
Rudy lisek i zajączek bawią się szyszkami.
Ref.: Rudy lisek i zajączek dobrzy to sąsiedzi.
Każdy mieszka w ciepłej norce,
Sąsiada czasem odwiedzi.