Materiały dydaktyczne

  1. Zwierzęta z dżungli i sawanny
  2. Zwierzęta naszych pól i lasów
  3. Marcowa pogoda
  4. Wiosenne przebudzenia

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Uwrażliwianie dzieci na losy zwierząt
  • Zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi
  • Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej słów o prostej budowie fonetycznej
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej
  • Zapoznanie z litera „z, Z” małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • Rozwijanie sprawności fizycznej
  • Utrwalanie poznanych liter
  • Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10
  • Kształtowanie poczucia rytmu
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego
  • Rozwijanie sprawności manualnej
  • Rozwijanie mowy i myślenia
  • Zwracanie uwagi dzieci na nienawiązywanie kontaktów z obcymi osobami
  • Zapoznanie z literą ”u, U” małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • Poznawanie zachowania się niektórych zwierząt
  • Poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz zwierząt żyjących w lesie
  • Poznawanie właściwości fizycznych powietrza
  • Zapoznanie z pojęciem gaz
  • Poznanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia
  • Zapoznanie z literą ”c, C” małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • Poznawanie cech kuli
  • Wskazywanie różnic między kulą, a kołem
  • Reagowanie na ustalone hasła i sygnały
  • Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie
  • Zapoznanie ze zjawiskiem parowania i skraplania
  • Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania
  • Utrwalanie nazw dni tygodnia
  • Określanie znaczenia wody w życiu człowieka
  • Zapoznanie z literą „ł, Ł ” małą i wielką, drukowana i pisaną
  • Poznawanie oznak wiosny
  • Poznawanie budowy motyla
  • Poznawanie nazw mieszkańców łąki
  • Poznawanie przyczyn ochrony roślin
  • Integracja dzieci podczas powitania wiosny
  • Znaczenie wpływu człowieka na zanieczyszczenia wody
  • Poznawanie budowy wybranych zwierząt

Piosenka miesiąca „Wiosna w błękitnej sukience” A. Zawistowska, S. Marciniak

  1. Wiosna w błękitnej sukience

bierze krokusy na ręce.

Wykąpie je w rosie świeżej

i w nowe płatki ubierze.

ref: Wiosna buja w obłokach,

wiosna płynie wysoko,

wiosna chodzi po drzewach,

wiosna piosenki śpiewa.

  1. Potem z rozwianym warkoczem

niebem powoli gdzieś kroczy,

wysyła promyki słońca

i wiersze pisze bez końca.

ref: Wiosna buja w obłokach…

  1. Nocą się skrada z kotami,

chodzi własnymi drogami.

A teraz śpi już na sośnie

i nie wie, że sosna rośnie.

 ref: Wiosna buja w obłokach…

 

Wiersz miesiąca „ Czekam na wiosnę”  Krystyna Datkun-Czerniak

Dość mam sanek, nart i śniegu.

Chcę już w piłkę grać!

Po zielonej trawie biegać,

w berka sobie grać!

Dość mam chlapy i roztopów,

szarych smutnych dni.

Przybądź, wiosno, jak najprędzej,

rozchmurz niebo mi.

Przynieś kwiaty, promień słonka,

zieleń liści, ptaków śpiew.

Niech zadźwięczy pieśń skowronka.

Przybądź, przybądź, proszę cię!