Materiały dydaktyczne

  1. Wiosenne powroty.
  2. Wielkanoc.
  3. Wiosna na wsi.
  4. Dbamy o przyrodę.

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

  • Rozwijanie mowy i myślenia
  • Zapoznanie z wybranymi technikami plastycznymi
  • Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej słów o prostej budowie fonetycznej
  • Zapoznanie z literą „j, J” małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10,
  • Rozwijanie sprawności fizycznej
  • Kształtowanie poczucia rytmu
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych
  • Rozwijanie sprawności manualnych
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego
  • Rozwijanie spostrzegania słuchowego i wzrokowego
  • Zwracanie uwagi dzieci na nie nienawiązywanie kontaktów z obcymi osobami
  • Poznawanie zachowania się wybranych zwierząt
  • Określanie tempa poruszania się zwierząt
  • Układanie działań do podanych zadań
  • Składanie i zaginanie papieru według instrukcji
  • Przybliżenie informacji o życiu mrówek
  • Zapoznanie z literą „f, F” małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny
  • Budzenie zainteresowania przyrodą
  • Zachęcanie do robienia porządków w swoim otoczeniu
  • Poznawanie nazw ptaków
  • Poznawanie cech ptasich na przykładzie wilgi
  • Poznawanie zwyczajów wielkanocnych
  • Poznawanie różnych pisanek
  • Poznanie budowy i właściwości jajka
  • Zapoznanie z tym, do czego można wykorzystać jajka
  • Zapoznanie ze zwyczajem oblewania się wodą w lany poniedziałek
  • Poznawanie zwierząt wiejskich
  • Zapoznanie z literą „ż, Ż” małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • Rozwijanie umiejętności mierzenia
  • Mierzenie długości stopami, krokami
  • Rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały
  • Poznawanie produktów otrzymywanych od zwierząt z wiejskiego podwórka
  • Zachęcanie do wspólnego działania
  • Poznawanie narzędzi ogrodniczych i ich zastosowania
  • Kształtowanie postaw proekologicznych
  • Zapoznanie z literą „h, H” małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania
  • Zachęcanie do segregowania śmieci
  • Zachęcanie do dbania o swoje najbliższe środowisko
  • Wyrabianie poczucia współodpowiedzialności za przyrodę
  • Wyrabianie u dzieci opiekuńczego stosunku do roślin

 

Wiersz miesiąca „Wielkanoc” J. Koczanowska.

W wielkanocnym koszyczku,

przystrojonym pięknie,

kłóciły się pisanki

o najlepsze miejsce.

Każda chciała spoczywać

tuż obok rzeżuchy,

 zielonej i puszystej

jak miękkie poduchy.

Wtem do akcji wkroczył

 cukrowy baranek,

zjadł zieloną rzeżuchę,

przerwał spór pisanek.

 

Piosenka miesiąca „Wiosna w błękitnej sukience” A. Zawistowska, S. Marciniak.

  1. Wiosna w błękitnej sukience

bierze krokusy na ręce.

Wykąpie je w rosie świeżej

i w nowe płatki ubierze.

 

ref : Wiosna buja w obłokach,

wiosna płynie wysoko,

wiosna chodzi po drzewach,

wiosna piosenki śpiewa.

 

  1. Potem z rozwianym warkoczem

niebem powoli gdzieś kroczy,

wysyła promyki słońca

i wiersze pisze bez końca.

 

ref:  Wiosna buja w obłokach...

 

  1. Nocą się skrada z kotami,

chodzi własnymi drogami.

A teraz śpi już na sośnie

i nie wie, że sosna rośnie.

 

ref:  Wiosna buja w obłokach...