- Wiosenne powroty.
- Wielkanoc.
- Wiosna na wsi.
- Dbamy o przyrodę.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
- Rozwijanie mowy i myślenia
- Zapoznanie z wybranymi technikami plastycznymi
- Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej słów o prostej budowie fonetycznej
- Zapoznanie z literą „j, J” małą i wielką, drukowaną i pisaną
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10,
- Rozwijanie sprawności fizycznej
- Kształtowanie poczucia rytmu
- Rozwijanie umiejętności wokalnych
- Rozwijanie sprawności manualnych
- Rozwijanie słuchu fonematycznego
- Rozwijanie spostrzegania słuchowego i wzrokowego
- Zwracanie uwagi dzieci na nie nienawiązywanie kontaktów z obcymi osobami
- Poznawanie zachowania się wybranych zwierząt
- Określanie tempa poruszania się zwierząt
- Układanie działań do podanych zadań
- Składanie i zaginanie papieru według instrukcji
- Przybliżenie informacji o życiu mrówek
- Zapoznanie z literą „f, F” małą i wielką, drukowaną i pisaną
- Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny
- Budzenie zainteresowania przyrodą
- Zachęcanie do robienia porządków w swoim otoczeniu
- Poznawanie nazw ptaków
- Poznawanie cech ptasich na przykładzie wilgi
- Poznawanie zwyczajów wielkanocnych
- Poznawanie różnych pisanek
- Poznanie budowy i właściwości jajka
- Zapoznanie z tym, do czego można wykorzystać jajka
- Zapoznanie ze zwyczajem oblewania się wodą w lany poniedziałek
- Poznawanie zwierząt wiejskich
- Zapoznanie z literą „ż, Ż” małą i wielką, drukowaną i pisaną
- Rozwijanie umiejętności mierzenia
- Mierzenie długości stopami, krokami
- Rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały
- Poznawanie produktów otrzymywanych od zwierząt z wiejskiego podwórka
- Zachęcanie do wspólnego działania
- Poznawanie narzędzi ogrodniczych i ich zastosowania
- Kształtowanie postaw proekologicznych
- Zapoznanie z literą „h, H” małą i wielką, drukowaną i pisaną
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania
- Zachęcanie do segregowania śmieci
- Zachęcanie do dbania o swoje najbliższe środowisko
- Wyrabianie poczucia współodpowiedzialności za przyrodę
- Wyrabianie u dzieci opiekuńczego stosunku do roślin
Wiersz miesiąca „Wielkanoc” J. Koczanowska.
W wielkanocnym koszyczku,
przystrojonym pięknie,
kłóciły się pisanki
o najlepsze miejsce.
Każda chciała spoczywać
tuż obok rzeżuchy,
zielonej i puszystej
jak miękkie poduchy.
Wtem do akcji wkroczył
cukrowy baranek,
zjadł zieloną rzeżuchę,
przerwał spór pisanek.
Piosenka miesiąca „Wiosna w błękitnej sukience” A. Zawistowska, S. Marciniak.
- Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce.
Wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.
ref : Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.
- Potem z rozwianym warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy,
wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.
ref: Wiosna buja w obłokach...
- Nocą się skrada z kotami,
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.
ref: Wiosna buja w obłokach...