- Zabawa „Kim jestem”
Dziecko siedzi w wyznaczonym miejscu przez rodzica. Natomiast rodzic prezentuje ruchem poszczególne zwierzęta. Dziecko ma za zadanie odgadnąć co to za zwierzę.
Na wstępie rodzic mówi, że to zwierzę można spotkać w lesie.
Niedźwiedź – rodzic ociężale porusza się na czworakach, wstaje, prostuje się i naśladuje ryk niedźwiedzia.
Zając – rodzic kuca i skacze po pokoju. Trzyma proste dłonie przy uszach, naśladuje w ten sposób uszy zająca.
Dzięcioł - rodzic kuca i uderza palcem wskazującym o podłogę.
Wiewiórka – rodzic kucając skacze i naśladuje zbieranie orzeszków
Dzik – rodzic na czworakach udaje, że pociera nosem o podłogę.
Zabawę można powtórzyć ze zmianą ról. Dziecko pokazuje czynności i ruch jaki wykonuje dane zwierzę, rodzic odgaduje.
- „Zwierzęta leśne”
Rodzic czyta nazwy zwierząt jakie można spotkać w lecie. Następnie zadaje pytania: Które zwierzęta są roślinożerne, a które drapieżne? Następnie wyjaśnia co to są zwierzęta roślinożerne i zwierzęta drapieżne.
Zwierzęta roślinożerne to takie zwierzęta, które żywią się roślinami, natomiast drapieżne to takie, które polują i żywią się mięsem innych zwierząt.
Roślinożerne: sarna, jeleń, zając, wiewiórka, dzik
Drapieżniki: wilk, lis, kuna, borsuk, sowa.
Rodzic zadaje pytania:
-Jak powinniśmy zachowywać się w lesie? (w lesie powinniśmy zachowywać się cicho, nie krzyczeć, ponieważ możemy wystraszyć zwierzęta lub jakieś zwierzę może nas zaatakować).
-Jak należy zachować się kiedy zobaczymy dzikie zwierzę? (należy wtedy być cicho, nie płakać, nie krzyczeć, znaleźć bezpieczne miejsce i przeczekać aż zwierzę odejdzie).
-Co może się stać, gdy napotkamy żmiję, niedźwiedzia, wilka, dzika? (zwierzę może nas zaatakować, zranić, a nawet zabić)
- Film edukacyjny przedstawiający życie zwierząt w lesie.
Niżej został podany link przedstawiający film edukacyjny pt.: „Zwierzęta leśne”
https://www.youtube.com/watch?v=WKIjwCT_oMI
- Praca w kartach pracy nr 4 str. 36a i 36b oraz 37a i 38b