Materiały dydaktyczne

  1. Łańcuch pokarmowy

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat łańcucha pokarmowego.

Łańcuch pokarmowy – szereg organizmów ustawionych w takiej kolejności, że każda poprzedzająca grupa jest podstawą pożywienia następnej.

Przykładowy łańcuch pokarmowy w linku poniżej

 

https://www.google.com/search?q=%C5%82a%C5%84cuch+pokarmowy&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjhnpro--TpAhVi-SoKHeulDaAQ_AUoAXoECBEQAw&biw=1366&bih=657#imgrc=QibU6Z1AF_EdfM

 

  1. Szlaczki

Rodzic rysuje na kartce szlaczki (zygzaki, slalom, różne kształty, cyferki, litery).

Zadaniem dziecka jest poprawienie szlaczków po śladzie.

 

  1. Wilki

Rodzic poprzez pytania rozmawia z dzieckiem na temat wilków.

Rodzic zadaje dziecku pytania:

-Jakie zwierzę wystąpiło w baśni „Czerwony Kapturek”? (wilk)

-Czy wilk naprawdę mógłby połknąć człowieka? (nie)

-Co jada wilk? (zwierzęta kopytne, szczególnie jelenie lub zwierzęta gospodarskie)

-Jak należy zachowywać się w lesie? (należy zachowywać się cicho, nie krzyczeć, nie śmiecić, szanować zieleń i zwierzęta tam mieszkające)

-Jakie inne groźne zwierzęta można spotkać w lesie? (lisa, dzika, jelenia)

 

  1. Zabawa do piosenki „Głowa, ramiona, kolana, pięty”

Rodzic włącza dziecku piosenkę i tańczy razem z dzieckiem.

Piosenka w linku poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE