- Łańcuch pokarmowy
Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat łańcucha pokarmowego.
Łańcuch pokarmowy – szereg organizmów ustawionych w takiej kolejności, że każda poprzedzająca grupa jest podstawą pożywienia następnej.
Przykładowy łańcuch pokarmowy w linku poniżej
- Szlaczki
Rodzic rysuje na kartce szlaczki (zygzaki, slalom, różne kształty, cyferki, litery).
Zadaniem dziecka jest poprawienie szlaczków po śladzie.
- Wilki
Rodzic poprzez pytania rozmawia z dzieckiem na temat wilków.
Rodzic zadaje dziecku pytania:
-Jakie zwierzę wystąpiło w baśni „Czerwony Kapturek”? (wilk)
-Czy wilk naprawdę mógłby połknąć człowieka? (nie)
-Co jada wilk? (zwierzęta kopytne, szczególnie jelenie lub zwierzęta gospodarskie)
-Jak należy zachowywać się w lesie? (należy zachowywać się cicho, nie krzyczeć, nie śmiecić, szanować zieleń i zwierzęta tam mieszkające)
-Jakie inne groźne zwierzęta można spotkać w lesie? (lisa, dzika, jelenia)
- Zabawa do piosenki „Głowa, ramiona, kolana, pięty”
Rodzic włącza dziecku piosenkę i tańczy razem z dzieckiem.
Piosenka w linku poniżej: