- Przedszkole – drugi dom.
- Uliczne sygnały.
- Jesień w lesie (w parku).
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Zachęcanie do poznawania kolegów i koleżanek z grupy
- Zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu
- Tworzenie atmosfery sprzyjającej adaptacji dzieci w przedszkolu
- Rozwijanie sprawności manualnej
- Liczenie obiektów, odróżnienie liczenia błędnego od prawidłowego
- Umuzykalnianie dzieci
- Opracowanie kodeksu grupowego
- Wskazywanie i nazywanie części ciała
- Rozwijanie zmysłów, zachęcanie do dbania o nie
- Zachęcanie do dbania o porządek wokół siebie
- Zachęcanie do zgodnego współdziałania
- Rozwijanie mowy i logicznego myślenia
- Rozwijanie sprawności fizycznej
- Zwrócenie uwagi na to, że każdy z nas jest inny. Akceptowanie tej inności
- Rozwijanie umiejętności malowania postaci ludzkiej
- Zachęcanie dookreślania i wyrażania swoich emocji
- Rozwijanie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni
- Zapoznanie z wybranymi pojazdami specjalistycznymi
- Poznanie pracy policjanta
- Zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi
- Budzenie zainteresowania figurami geometrycznymi
- Przybliżenie środowiska przyrodniczego (las, park)
- Ilustrowanie muzyki ruchem
- Rozwijanie orientacji przestrzennej
- Zapoznanie z wybranymi drzewami
- Rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole
- Zapoznanie z zachowaniem wiewiórki jesienią
- Rozwijanie zainteresowań zabawami badawczymi
Piosenka miesiąca „Do przedszkola”, słowa i muzyka - J. Kucharczyk
Rano budzę się, jaki piękny to czas,
słońce wstało już, a więc pora też wstać.
Szybko myję się, jem śniadanie i już
gotów jestem, bo chcę już iść, chcę już iść.
Ref. Do przedszkola, do przedszkola,
jak cudownie tutaj co dzień mija czas.
Do przedszkola, do przedszkola,
o tym już od rana marzy każdy z nas.
Pani czeka już i koledzy już są;
siadam w kole - to jest magiczny nasz krąg.
Obok siedzi Jaś, Weronika i Staś
tu bawimy się, więc przychodzę co dzień.
Wiersz miesiąca "Uliczne sygnały" Jadwiga Koczanowska W dużym mieście wielki ruch, |