- Zwierzęta na świecie.
- Czy dinozaury żyły naprawdę?
- Nadchodzi wiosna.
- Nadeszła wiosna.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Uwrażliwienie dzieci na losy zwierząt.
- Zapoznanie z litera „c, C” małą i wielką, drukowaną i pisaną.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- Poszerzanie wiadomości o zwierzętach.
- Rozwijanie umiejętności liczenia.
- Rozwijanie mowy.
- Umuzykalnianie dzieci.
- Zapoznanie z zapisem liczbowym liczby 9.
- Zapoznanie z literą „z, Z” małą i wielką, drukowaną i pisaną.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania
- Rozwijanie pamięci słuchowej.
- Budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną.
- Zapoznanie z literą „u, U” małą i wielką, drukowana i pisaną.
- Zapoznanie z kalendarzem pogody.
- Kształtowanie pojęcia liczby 9.
- Zrozumienie konieczności robienia porządków wiosennych.
- Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 10.
- Zachęcanie do obserwowania przyrody.
- Zapoznanie z litera „ł, Ł” małą i wielką, drukowaną i pisaną.
- Porównywanie pojemności różnych naczyń.
Piosenka miesiąca „Wiosna w błękitnej sukience” A. Zawistowska, S. Marciniak.
- Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce.
Wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.
ref: Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.
- Potem z rozwianym warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy,
wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.
ref: Wiosna buja w obłokach…
- Nocą się skrada z kotami,
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.
ref: Wiosna buja w obłokach…
Wiersz miesiąca „Czekam na wiosnę” Krystyna Datkun-Czerniak.
Dość mam sanek, nart i śniegu.
Chcę już w piłkę grać!
Po zielonej trawie biegać,
w berka sobie grać!
Dość mam chlapy i roztopów,
szarych smutnych dni.
Przybądź, wiosno, jak najprędzej,
rozchmurz niebo mi.
Przynieś kwiaty, promień słonka,
zieleń liści, ptaków śpiew.
Niech zadźwięczy pieśń skowronka.
Przybądź, przybądź, proszę cię!