- Wielkanoc- zwyczaje i tradycje.
- Wiosna na wsi.
- Dbajmy o Ziemię.
- Teatr.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
- Rozwijanie mowy i myślenia
- Zapoznanie z tradycjami świątecznym
- Zapoznanie z literą „j, J” małą i wielką, drukowaną i pisaną
- Zapoznanie ze zwyczajem wykonywania pisanek
- Rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej
- Rozwijanie umiejętności liczenia, tworzenie zbiorów równolicznych
- Rozwijanie umiejętności dodawania w zakresie 10
- Rozwijanie umiejętności współdziałania z partnerem i grupą
- Rozwijanie umiejętności odwzorowywania
- Rozwijanie wrażliwości muzycznej i poczucia rytmu,
- Ukazywanie znaczenie hodowli zwierząt dla człowieka
- Zapoznanie z litera „f, F” małą i wielką, drukowaną i pisaną
- Rozwijanie sprawności fizycznej
- Rozwijanie orientacji przestrzennej
- Łączenie pojęć matematycznych z czytaniem
- Rozwijanie pamięci słuchowej
- Zachęcanie do obserwowania przyrody
- Zapoznanie z literą „ż, Ż” małą i wielką, drukowana i pisaną
- Wyrabianie opiekuńczego stosunku względem przyrody
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania
- Zachęcanie do dbania o przyrodę
Piosenka miesiąca „Święta- biją dzwony” K. Bożek- Gowik
1. Ciasto pachnie na świątecznym obrusie, obrusie,
wokół stołu się krzątają mamusie, mamusie.
Wszyscy poważni są tego ranka.
Niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.
Ref.: Święta, święta, biją dzwony,
każdy dzwon jest roztańczony.
Tańczy, tańczy każdy dzwon,
bim-bam-bom, bim-bam-bom.
- Szynka mruga z okrągłego półmiska, półmiska,
tatuś chętnie by z radości zagwizdał, zagwizdał.
Wszyscy poważni są tego ranka.
Niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.
Ref.: Święta, święta...
Wiersz miesiąca „Wielkanoc” J. Koczanowska
W wielkanocnym koszyczku,
przystrojonym pięknie,
kłóciły się pisanki
o najlepsze miejsce.
Każda chciała spoczywać
tuż obok rzeżuchy,
zielonej i puszystej
jak miękkie poduchy.
Wtem do akcji wkroczył
cukrowy baranek,
zjadł zieloną rzeżuchę,
przerwał spór pisanek.