Materiały dydaktyczne

 12.04.2021 (poniedziałek)

1. Zestaw zabaw ruchowych

  • Ćwiczenia oddechowe

Dziecko naśladuje grę na fujarce-nabiera powietrze nosem, a wydmuchuje ustami i porusza dłońmi przy ustach

 

  • Zabawa skradający się kot

Dziecko leży płasko na brzuchu i cicho pełznie, z podnoszeniem i wysuwaniem przedniej i tylnej nogi-na zmianę

  • Zabawa łapanie much

Dziecko wyciąga prawą rękę i lewą rękę do góry w skos, wykonując, na zmianę, zamaszysty ruch i zaciskając pięść

2. Zabawa „Zwierzęta z wiejskiego podwórka”

Rodzic powtarza fragment piosenki:

„Kaczęta, kaczęta w stodole były, maleńką dziureczką powychodziły”

Rodzic kończy powtarzać tekst, a dziecko układa dłonie na kształt dzioba i poruszając dziobem, głośno kwacze kwa-kwa-kwa

Następnie rodzic powtarza ten sam fragment piosenki, przedstawiając inne zwierzątko…

„Gąsięta, Gąsięta w stodole były, maleńką dziureczką powychodziły”

Dziecko układa dłonie na kształt dzioba i poruszając dziobem, głośno gęga gę-gę-gę

„Kocięta, kocięta w stodole były, maleńką dziureczką powychodziły „

Dziecko chodzi na czworakach i miauczy jak kot „ miau-miau-miau”

3. Praca plastyczna "Kaczuszki"

5-latki

Pracę można wykonać na wiele sposobów w zależności od tego co mamy w domu, np.:

-pokolorować

-zrobić małe kuleczki z bibuły i wykleć

-rozetrzeć plastelinę

-pomalować farbkami

4-latki

Dzieci rysują, malują zwierzątko według własnego pomysłu.

 

13.04.2021 (wtorek)

1. Zabawy matematyczne- układanie przedmiotów według określonych cech

Szeregowanie według wielkości

Rodzic przygotowuje kilka zabawek, np.: piłek, lalek, misiów (w każdej 5 sztuk), różniących się wielkością.

Dziecko ustawia lalki, misie, piłki od najmniejszej zabawki do największej. Liczą zabawki w każdej grupie.

Szeregowanie według długości.

Rodzic przygotowuje sznurki (przedmioty) różniące się długością. Dziecko porównuje długości potem układa od najkrótszego do najdłuższego.

Szeregowanie według szerokości.

Rodzic przygotowuje kubki różniej szerokości. Dziecko ogląda i ustawia kubki od najwęższego do najszerszego.

2. Zabawa ruchowa „Świnki”

Dziecko „świnka” idzie na spacer – dziecko chodzi na czworakach po podłodze. Na hasło „świnka jest głodna” przechodzi do przysiadu, wydaje dźwięk „chrum, chrum, chrum”.

3. Film edukacyjny- „Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi”

Link do filmu: Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi-film edukacyjny dla dzieci-lekcja po polsku

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

 

14.04.2021(środa)

1. Zabawa "Nie wpadnij do kałuży"

Rodzic z dzieckiem rozkłada w niewielkich odstępach poduszki (mogą być kartki z gazety). Dziecko przeskakuje z poduszki na poduszkę. Można zabawę utrudnić i skakać z nogi na nogę, skok z nogami złączonymi, skok na lewej nodze, na prawej nodze.

Zabawę powtarzamy kilka razy.

2. Zabawa naśladowcza- „Zwierzęta z wiejskiego podwórka”

Dziecko samodzielnie próbuje wymienić zwierzęta, które zamieszkują wiejskie podwórko (krowa, świnka, kura, kogut, kaczka, owieczka). Następnie rodzic wymienia wybrane zwierzątko, a zadaniem dziecka jest naśladowanie odgłosu danego zwierzątka:

Świnka: chrum, chrum, chrum

Kogut: kukuryku! kukuryku! kukuryku!

Kura: ko, ko, ko

Kaczka: kwa, kwa, kwa

Owieczka: bee, bee, bee

3. Praca plastyczna -”Owca”

5-latki

Pracę można wykonać na wiele sposobów w zależności od tego co mamy w domu, np.:

-pokolorować

-zrobić małe kuleczki z bibuły i wykleć

-rozetrzeć plastelinę

-pomalować farbkami

4-latki

Dzieci rysują, malują zwierzątko według własnego pomysłu

 

15.04.2021 (czwartek)

1. Zabawy rozładowujące napięcie

Dziecko zgodnie z poleceniem rodzica:

- przeskakuje z kamienia na kamień (małe poduszki, kartki gazety, papieru)

- dźwiga ciężki worek (poduszka)

- chodzi jak robot

- tańczy jak baletnica, na paluszkach

- podskakuje jak piłeczka

- nadmuchuje balonik, gdy brak balonika to dziecko głęboko nabiera powietrze nosem i powoli wypuszcza powietrze ustami

- lepi kule z gazety (gniecie w kulę) i rzuca do celu (np. miski)

2. Ćwiczenia logopedyczne „Koty i myszy”

  • Polowanie

Rodzic-kot, dziecko-mysz

Na podłodze są rozłożone poduszki-norki myszek. Kotek biega za myszką, ale jeśli myszka skryje się do norki, to jest nietykalna. Gdy myszka nie zdąży uciec i zostanie złapana przez kota musi wykonać zadanie wymyślone przez kota (rodzica) np.: jeden przysiad, dwa podskoki, obrót, 3 pajacyki itp.…

  • Śniadanie

Kotek pije mleko-dziecko wykonuje ruchy językiem do przodu i do tyłu

Myszka gryzie ser- dziecko wykonuje ruchy dolną warga i górną wargą

Po śniadaniu dziecko wykonuje okrężne ruchy językiem po wargach w prawą i w lewą stronę.

  • Śpiewanie

Najedzone zwierzątka wesoło sobie podśpiewują-myszki: pii…piii…pii, a kotki miauu…miauu…miauu.

3. Karty pracy cz. 2, (wypełniają starsze dzieci z grupy) str. 30,31

Można również uzupełnić niewypełnione karty pracy do strony 29

 

16.04.2021 (piątek)

1. Zabawa "Jakie to słowo"

Rodzic dzieli wyrazy zwierząt na sylaby. Dziecko ma powiedzieć nazwę zwierzątka np.

Kro-wa dziecko mówi krowa,

Ko-za dziecko mówi koza itp.

Nazwy zwierząt do podziału na sylaby:

Owca – o-wca

Koza –ko-za

Cielak – cie-lak

Kot - kot

Kura –ku-ra

Kaczka – ka-czka

Kogut – ko-gut

Pies – pies

2. Zabawa ruchowa „Poranek na wsi”

Dziecko leży na brzuchu z nogami wyciągniętymi i rękami pod głową.

Na hasło rodzica, „poranek”, dziecko wyprostowuje ręce oraz unosi je wraz z nogami nad podłogę.

Ćwiczenie powtarzamy 4 razy.

3. Praca plastyczna „Świnia”

5-latki

Pracę można wykonać na wiele sposobów w zależności od tego co mamy w domu, np.:

-pokolorować

-zrobić małe kuleczki z bibuły i wykleć

-rozetrzeć plastelinę

-pomalować farbkami

4-latki

Dzieci rysują, malują zwierzątko według własnego pomysłu.