12.04.2021r, (poniedziałek)
- Zabawa ruchowe
Rodzic mówi dziecku, jakie ćwiczenie ma wykonać. Dziecko słucha i wykonuje polecenie.
- połóż się na plecach
- połóż się na boku i pomachaj jedną ręką
- połóż się na plecach i uderzaj stopami o siebie
- połóż się na brzuchu i podnieś ręce i nogi do góry
- połóż się na boku i podnieś jedną nogę do góry
- połóż się na plecach i uderzaj stopami o podłogę
- Zabawa matematyczna
Dziecko siedzi przy stole, ma przed sobą kartkę i ołówek. Rodzic dyktuje dziecku równania matematyczne. Zadaniem dziecka jest napisanie na kartce tego, co dyktuje rodzic oraz obliczenie i napisanie wyniku. Rodzic podaje działania do wykonania w zakresie liczb do 10.
Przykładowe równania:
3+4=7 6-5=1 10-8=2 7+3=10 5+3=8 2+6=7 9-6=3
4+5=9 1+5=6 9-7=2 3+3=6
- Dodatkowe karty pracy:
Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia (młodsze dzieci), str. 40,41
Litery i liczby (starsze dzieci) str. 80,81
13.04.2021r. (wtorek)
- Zabawa „Tworzymy rytmy”
Rodzic rysuje na kartce kolorowy rytm. Zadaniem dziecka jest kontynuowanie rytmu.
Następnie dziecko rysuje rytm na kartce. Zadaniem rodzica jest kontynuowanie rytmu.
Przykładowe rytmy:
- niebieskie koło, żółty trójkąt, czerwone serce, niebieskie koło, żółty trójkąt, czerwone serce
○ ∆ ♥ ○ ∆ ♥
- 2 fioletowe koła, żółte słoneczko, 3 pomarańczowe buźki, 2 fioletowe koła, żółte słoneczko, 3 pomarańczowe buźki
● ● ☼ ☻ ☻ ☻ ● ● ☼ ☻ ☻ ☻
- żółty trójkąt, 2 zielone kwadraty, żółty trójkąt, 2 czerwone nutki, żółty trójkąt, 2 zielone kwadraty, żółty trójkąt, 2 czerwone nutki
∆ ■ ■ ∆ ♪ ♪ ∆ ■ ■ ∆ ♪ ♪
- Zabawa „Celowanie”
Rodzic ustawia na środku pomieszczenia np. miskę, wiaderko. Zadaniem dziecka jest celowanie do środka. Do zabawy można wykorzystać piłkę, kulki z gazet. Można zrobić zawody: ustawić 2 miski obok siebie. Rodzic z dzieckiem ustawiają się w tym samym miejscu i celują zdobywając punkty. Wygrywa ta osoba, która zdobędzie najwięcej punktów.
- Karta pracy cz. 3, str. 70, 71
14.04.2021r. (środa)
- Praca plastyczna „Ufoludek”
Rodzic z dzieckiem rozmawiają na temat wyglądu ufoludków. Dzieci mogą podejrzeć ufoludki w swoich kartach pracy cz. 3, str. 71, 72,73. Zadaniem dziecka jest narysowanie na kartce wymyślonego przez siebie ufoludka. Można też wykorzystać do pracy plastycznej inne materiały dostępne w domu: flamastry, farby, plastelina, bibuła.
- Zabawa „Podskocz, tupnij”
Rodzic wymienia wyrazy z głoską „f” oraz „m” na początku, w środku lub na końcu wyrazu. Zadaniem dziecka jest podskok obunóż, jeśli słyszy głoskę „f” oraz tupnięcie, jeśli słyszy głoskę „m”.
- na początku wyrazu:
Foka, flet, fiołek, fotel, farby,
Miska, mucha, most, makowiec, marsz
- w środku wyrazu:
Kufer, rafa, kalafior, telefon
Pomidor, numer, duma, lampa
- na końcu wyrazu:
Filozof, fotograf, amstaf,
Rytm, rym, krem, kocham
- Karta pracy cz. 3, str. 72,73
15.04.2021 r. (czwartek)
- Zabawa „Zbieramy klocki”
Na podłodze rodzic rozkłada 10 klocków. Dziecko biega swobodnie po pomieszczeniu. Na hasło rodzica „Stop” dziecko zatrzymuje się. Słucha, ile razy rodzic uderzył w dłonie. Następnie zbiera tyle klocków, ile było uderzeń.
Zabawę powtarzamy kilka razy.
- Czytamy zdania
Rodzic pisze na kartce drukowanymi literami krótkie zdania. Zadaniem dziecka jest przeczytanie zdań.
Przykładowe zdania:
- Tata ma kota.
- Jemy maliny.
- Pies pije mleko.
- Karol ma parasol.
- Ida pije sok.
- Ewa ma palto.
- Karta pracy cz.3, str. 74,75,76
16.04.2021r. (piątek)
- Zabawa dramowa „Poruszamy się jak”
Dziecko chodzi swobodnie po pomieszczeniu. Na klaśnięcie w dłonie rodzica zatrzymuje się i wykonuje polecenie słowne.
- Poruszasz się jak kot (na czworakach)
- Poruszasz się jak żabka (skakanie)
- Poruszasz się jak wąż (czołganie)
- Poruszasz się jak ptak (ręce wyciągnięte w bok, chodzenie i kołysanie na boki)
- Zabawa „Głoskujemy”
Dziecko wymienia wyrazy rozpoczynające się na głoskę „f” np. foka, fotel, farby, film.
Dziecko dzieli na głoski podane wyrazy, podaję liczbę głosek oraz układa zdanie z podanym wyrazem.
- f-o-k-a 4 głoski Foka żyje w wodzie.
- f-o-t-e-l 5 głosek Mój fotel ma szary kolor.
- f-a-r-b-y 5 głosek Mama maluje farbami.
- f-i-l-m 4 głoski Dziś wieczorem obejrzymy film.
- Wyprawka plastyczna: karta 17, granatowy karton (z zestawu), żółte gwiazdki i księżyc z papieru samoprzylepnego (z zestawu), dodatkowo: nożyczki, klej