Materiały dydaktyczne

Pewnego słonecznego dnia, gospodyni wyszła z domu i rozejrzała się dookoła (kręcimy kółka języczkiem), spojrzała w górę (unosimy języczek wysoko do góry), spojrzała na boki (przesuwamy języczek na boki) i spojrzała na wprost (wysuwamy języczek do przodu).

Zobaczyła, że z kurnika wyszły kury i głośno gdakały (ko, ko, ko) a za nimi dumnie szedł kogut i wołał (kukuryku).

  1. Zabawa z jajkiem

Do zabawy potrzebne będą surowe jajko i łyżka.

Rodzic rozkłada, w dowolnej odległości, 2 szaliki. Wyznacza nimi start i metę.

Dziecko bierze do jednej ręki łyżkę i na łyżkę kładzie jajko. Drugą rękę dziecko trzyma z tyłu swojego ciała.

Zadaniem dziecka jest przeniesienie jajka na łyżce od linii startu do linii mety tak, aby nie upuścić i nie stłuc jajka. Można również urządzić wyścigi rodzic i dziecko.

Życzę udanej zabawy i mało sprzątania ;)

  1. Stół Wielkanocny

Rodzic pokazuje dziecku zdjęcie stołu nakrytego na śniadanie wielkanocne.

Rodzic razem z dzieckiem wymieniają elementy, które powinny się na takim stole znaleźć (potrawy – święconka, czyli chleb, sól, babka, wędlina, żur, jajka, dekoracje, czyli baranek, zajączek wielkanocny, kurczaczek) oraz inne potrawy i dekoracje w zależności od tradycji rodzinnych.

Rodzic zadaje dziecku pytania: Jak należy zachować się przy stole? Jak należy ubrać się do śniadania wielkanocnego?

W linku poniżej zdjęcia stołów przygotowanych na śniadanie wielkanocne

https://www.google.pl/search?q=st%C3%B3%C5%82+wielkanocny&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwi-oK622r_oAhUktYsKHfK9Ao8Q_AUoAXoECAwQAw&biw=1215&bih=563&dpr=1.13