Materiały dydaktyczne

  1. ”Kolory pór roku” - Zabawa z rymowanką.

Rodzic układa na dywanie przedmioty w czterech różnych kolorach (mogą to być np.: miski, szaliki, papierowe kartki). Każdy kolor oznacza porę roku: zielony-wiosnę, czerwony-jesień, żółty-lato, biały-zimę. Podczas gdy rodzic czyta rymowankę, dziecko chodzi wokół rozstawionych przedmiotów i słucha. Gdy, usłyszy wybraną porę roku, zatrzymuje się przy odpowiednim kolorze i dotyka przedmiotu.

  1. Zabawa „Rakieta”

Dziecko staje w bezpiecznym miejscu w pomieszczeniu.

Wolno klaszcze w ręce i maszeruje w miejscu, jednocześnie kiwa się na boki raz w lewo, raz w prawo.

Na hasło rodzica „rakieta” obraca się dookoła uderzając dłońmi w kolana.

Kolejne hasło rodzica „hura” dziecko unosi ręce do góry i siada w pozycji po turecku, opiera ręce na kolanach.

Zabawę powtarzamy kilka razy.

  1. Ziemia

Rodzic pokazuje dziecku obrazek planety Ziemi lub globus. Rozmawia o Ziemi, opowiada dziecku, co znaczą kolory na obrazku.

Ziemia jest trzecią planetą, od słońca, a piątą pod względem wielkości planetą Układu Słonecznego. Tutaj żyjemy, uczymy się, pracujemy, marzymy, podglądamy Kosmos, korzystamy z Internetu. Ziemia jest naszym domem, uważamy ją za wyjątkowe i najważniejsze miejsce w Kosmosie. Jest jedynym znanym miejscem we Wszechświecie, gdzie rozwinęło się życie. Jest jedyną planetą, którą pokrywa woda w stanie płynnym, są to oceany, morza, rzeki, jeziora.

Pewnego pięknego dnia słońce wstało wcześnie rano, rozłożyło swoje promienie szeroko (wysuwamy języczek), popatrzyło na wszystkie planety (kręcimy języczkiem koła), spojrzało na niebo (unosimy języczek wysoko do góry) i przerażone popatrzyło na Ziemię (układamy wargi w kółko, tak jaj do głoski O).