Materiały dydaktyczne

W pewnym pięknym królestwie Języczkowie, mieszkał bardzo mądry król i jego żona, mądra i piękna królowa. Król i królowa codziennie rano wcześnie wstawali (wysuwamy języczek i podnosimy do góry), przeciągali się mocno (rozciągamy języczek na boki) i patrzyli, czy świeci już słoneczko.

Potem zjadali pyszne śniadanko (naśladujemy żucie) i pili pyszny, poranny soczek (gul, gul, gul).

  1. ”Czy to się jeszcze przyda?”- Rozmowa z dzieckiem na temat recyklingu.

Potrzebne materiały: butelki plastikowe, butelka lub słoik szklany, opakowania papierowe (np.: po herbacie, po ryżu, po kaszy), opakowania po jogurtach.

-Rodzic rozkłada opakowania na dywanie. Prezentuje dziecku na wybranym opakowaniu znaczek recyklingu i tłumaczy, że jeżeli produkt posiada taki znaczek to nadaje się do powtórnego przetworzenia.

  1. Recykling

Rodzic pokazuje dziecku znaczek recyklingu i tłumaczy, co on oznacza.

Znaczek recyklingu - zawiera trzy zielone strzałki, tworzące trójkąt, z grotami skierowanymi zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Znak ten powszechnie występuje na zabawkach i produktach spożywczych. Informację taką znajdziemy na opakowaniach, które podlegają ponownemu wykorzystaniu. Znak recyklingu umieszcza się na pudełkach, kartonach, paczkach z tworzyw sztucznych bądź aluminium.