Materiały dydaktyczne

  1. „Kura znosi jajko”-zabawa ruchowa z elementem liczenia.

Rodzic przygotowuje wcześniej 3 kartoniki (karteczki) z określoną (narysowaną) liczbą kropek od 1 do 3.

Dziecko porusza się swobodnie w rytm muzyki. Gdy muzyka przestaje grać, rodzic pokazuje kartonik z określoną liczbą kropek od 1 do 3. Mówi do dziecka: Kura znosi jajka. Ile ich zniosła? Dziecko liczy kropki i mówi tyle razy „Ko”.

Link do melodii: https://www.youtube.com/watch?v=Sneud1Aw99A

 

  1. Rozwiązywanie przez dziecko zagadek związanych z symboliką Świąt Wielkanocnych:

Ma długie uszy i pięknie skacze,

Lubi marchewkę oraz sałatę. (zając)

Na stole stoi kosz,

a w nim leżą białe, żółte, nakrapiane,

na Wielkanoc malowane. (pisanki)

Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą.

kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą. (kurczątka)

Ma mięciutką wełnę i złociste różki,

a w Wielkanoc siedzi na łące z rzeżuszki. (baranek)

 

  1. „Wielkanocny stół”- Piosenka do posłuchania.

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=71kpdU1MAXg

Dowolna zabawa dziecka podczas słuchania piosenki.

 

  1. „Segregujemy przedmioty”- zabawa matematyczna.

Potrzebne materiały: 3 małe łyżki, 3 duże łyżki, 2 kawałki sznurka (mogą to być wstążki bądź chusty) o długości, która pozwoli na ułożenie dwóch kół (zbiorów).

Dziecko i rodzic siedzą na dywanie. Rodzic rozkłada przed dzieckiem przedmioty w dwóch wielkościach np. 3 małe łyżeczki i 3 duże łyżki. Tworzy ze sznurka 2 koła (zbiory).

Dziecko przypatruje się uważnie, wypowiada się na temat zgromadzonych przedmiotów.

 Odpowiada na pytania:

- Czy wszystkie przedmioty są takiej samej wielkości?

- Do czego służą łyżki/łyżeczki?

Następnie rodzic prosi dziecko o posegregowanie przedmiotów według wielkości tworząc dwa zbiory:

- zbiór przedmiotów małych

- zbiór przedmiotów dużych

Rodzic zadaje pytanie:

Ile jest małych łyżeczek?

Ile jest dużych łyżek?

Ile jest wszystkich łyżek razem?

Zamiast łyżek/łyżeczek można wykorzystać zabawki lub inne przedmioty, o różnej wielkości, które posiadamy w domu.

 

  1. „Kicające zajączki”- zabawa ruchowa z elementem skoku.

Układamy na podłodze, w różnych miejscach, 3 koła zrobione z przedmiotów, które mamy w domu (sznurki, chusty, szaliki) to będą norki dla zajączka.

Dziecko kica jak zajączek w rytm muzyki.

Dziecko kuca, kładzie ręce na podłodze i porusza się – jednocześnie przemieszcza ręce w inne miejsce i skacze obunóż.

Rodzic wyłącza muzykę i wypowiada hasło: „Zajączek wskakuje do norki”. Dziecko wybiera norkę i wskakuje do niej.
Zabawę należy powtórzyć kilkakrotnie.

Link do strony z przykładową melodią do zabawy: https://www.youtube.com/watch?v=Sneud1Aw99A