Materiały dydaktyczne

  1. Zabawa „Kura czy góra”

Przed rozpoczęciem zabawy rodzic pyta dziecko, jakie głoski słyszy na początku wyrazów kura i góra. Dziecko spacerują swobodnie po pokoju. Na hasło: kura – dziecko kuca, zamienia się w kurę. Na hasło: góra – staje na palcach i unosi w górę ręce.

Zabawę powtarzamy kilka razy.

  1. Zabawa rozwijająca słuch fonematyczny „Legenda o białym baranku”

Rodzic prosi o wysłuchanie piosenki o białym baranku. Następnie dzieci dopowiadają na pytania: O co pokłóciły się zwierzęta? Kto gościł w wielkanocnym koszyku? Jaki kolor mają pisanki? Kto jest żółty jak salami? Kto jest zielony jak łąka? Z czego jest wykonany zajączek? Z czego jest wykonana baranka mama?

https://www.youtube.com/watch?v=TQtfzbZL_vw

muzyka i słowa U. Pakuła

Posłuchajcie tylko ile było krzyku,
gdy się pokłóciły zwierzęta w koszyku.
Malutkie kurczątko, bielutki baranek,
Brązowy zajączek i kilka pisanek.

Ref. Kurczątko piszczy – pi, pi, pi,
Baranek beczy – be, be, be,
zajączek skacze – kic, kic, kic,
pisanki wesoło śmieją się.

Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami,
jestem najpiękniejszy, żółty jak salami.
Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki,
falujące piórka tak jak u kaczuszki.
Ref.....


Co ty opowiadasz – dziwi się baranek,
jestem cały z cukru, mam cukrową mamę.
Dzieci na mój widok bardzo się radują
i z mojego grzbietu cukier oblizują
Ref....


Brązowy zajączek śmieje się wesoło,
jestem z czekolady – opowiada wkoło.
Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci,
już na sam mój widok dzieciom ślinka leci.
Ref....


Dlaczego tak głośno kłócą się zwierzątka,
dziwi się pisanka zielona jak łąka.
Dziwią się pisanki żółte i czerwone,
brązowe, różowe, szare, posrebrzone.

Ref....

  1. Praca w Kartach Pracy nr 3 str. 41b.

 

  1. Zabawa „Wędrująca pisanka”

Do zabawy może włączyć się cała rodzina. Rodzic gotuje jajko na twardo. Następnie puszcza muzykę (link muzyki niżej). Rodziną siadamy w kole lub naprzeciwko siebie siada tylko rodzic i dziecko. Podajemy jajko z rąk do rąk w rytm muzyki, aż do zakończenia melodii.

Kto zostanie z jajkiem w ręce, gdy zakończy się melodia, musi wykonać zadanie np.:

  • Stanąć na jednej nodze i policzyć do pięciu (można utrudnić ćwiczenie poprzez liczenie od 1 do 10 i od 10 do 1).
  • Zrobić pięć przysiadów.
  • Wykonać „foczkę”, kładziemy się na brzuch, dotykamy równocześnie obiema stopami głowę.
  • Zrobić „deskę”, kładziemy się na brzuch, podnosimy się na łokciach i palcach nóg, liczymy do pięciu, odpoczywamy.
  • Zrobić kanapki z jajkiem dla całej rodziny

https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4

 

  1. Praca plastyczna „Wielkanocny koszyczek”

 

Dziecko koloruje obrazek koszyczka wielkanocnego.

Koszyczek można również narysować i pokolorować.

 

 https://drukowanka.pl/kolorowanka/koszyczek-wielkanocny/