Materiały dydaktyczne

  1. Praca z wierszem

Święta za pasem, do pracy się bierzemy.

Mazurki i baby smaczne upieczemy.

Pisanki, kraszanki razem dziś zrobimy,

Wszystkie kolorowe, bardzo się cieszymy.

Upiekliśmy z ciasta baranka, zajączka.

Z posianej rzeżuchy będzie piękna łączka.

W glinianym wazonie bazie i żonkile,

A na nich z papieru kurczątka przemiłe.

Rodzic czyta dziecku wiersz i zadaje pytania: Jakie święta się zbliżają? Jakie ciasta pieczemy na święta Wielkanocne? Co zrobimy na święta Wielkanocne? Co znajdzie się w glinianym wazonie? Co znajdzie się na baziach i żonkilach? Co upieczemy z ciasta?

  1. Palmy Wielkanocne

Rodzic omawia z dzieckiem wygląd palm oraz tradycję związaną z ich święceniem. (Niedziela Palmowa została ustanowiona na pamiątkę wjazdu Pana Jezusa do Jerozolimy na osiołku. Na powitanie ludzie machali gałązkami z drzewa palmowego. Palmy mają chronić ludzi i domy przed chorobami i złem – tradycyjnie trzyma się je w domu do następnego roku. Poświęconą palmą dotykano kiedyś domowników, a w szczególności dzieci, aby były posłuszne i zdrowe. Palmy tworzy się z gałązek wierzby, przystraja bukszpanem, kwiatami, wstążkami).

W linku poniżej pokazane są palmy:

https://www.google.com/search?q=palmy+wielkanocne&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjM286Q_broAhVKiIsKHRwVAQMQ_AUoAXoECBEQAw&biw=1094&bih=506&dpr=1.25

  1. Dokończ zdanie

Rodzic zaczyna zdanie: Wielkanoc kojarzy mi się z … Zadaniem dziecka jest dokończenie zdania.

Przykłady. Wielkanoc kojarzy mi się … z palmą wielkanocną, z barankiem, z kurczaczkiem, z koszyczkiem, z pisankami, z chodzeniem do kościoła, z rodziną, z baziami.

  1. Rytmy

Rodzic rysuje na czystej kartce papieru A4, w poziomie, 4 rzędy kółek. W każdym rzędzie powinno znaleźć się po 10 kółek. Kółka można odrysować od małych kieliszków, nakrętek od wody itp.

Rodzic zaczyna rytm: 1. Koloruje kółka – zielone, czerwone, niebieskie, zadaniem dziecka jest dokończenie rytmu, dziecko koloruje kolejne kółka – zielone, czerwone, niebieskie - tak do końca kółek w rzędzie

Rodzic zaczyna rytm: 2. Koloruje kółka czarne, czarne, zielone, żółte, dziecko koloruje kolejne kółka – czarne, czarne, zielone, żółte – tak do końca kółek w rzędzie

Rodzic zaczyna rytm: 3. Koloruje kółka – brązowe, różowe, różowe, białe, dziecko koloruje kolejne kółka – brązowe, różowe, różowe, białe – tak do końca kółek w rzędzie

Rodzic zaczyna rytm: 4 koloruje kółka – niebieskie, niebieskie, zielone, zielone, dziecko koloruje kolejne kółka – niebieskie, niebieskie, zielone, zielone – tak do końca kółek w rzędzie

  1. Mały eksperyment

„LAMPA LAVA”

Do wykonania eksperymentu potrzebne są:

- szklanka wypełniona olejem

- tabletka musująca

- woda z barwnikiem (barwnik spożywczy lub woda zabarwiona bibułą)

Sposób wykonania:

Szklankę napełniamy do wysokości około 3/4 olejem, wodę mieszamy z barwnikiem i wlewamy na powierzchnię oleju. Aby uzyskać efekt LAMPY LAVY do mieszanki cieczy w szklance wrzucamy tabletkę musującą i obserwujemy co się stanie. Powodzenia ;)

Eksperyment wykonujemy w miarę naszych możliwości i posiadanych składników.