Materiały dydaktyczne

  1. Rozmowa rodziców z dziećmi na temat „Jak przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych?

Trzeba posprzątać całe mieszkanie i przygotować wiele tradycyjnych potraw. Wysiewamy owies lub rzeżuchę w odpowiednim czasie. Ozdabiamy mieszkanie. Robimy zakupy. Wysyłamy kartki świąteczne z życzeniami.

 

  1. Zabawa w „skojarzenia” – dzieci podają jak najwięcej słów, które kojarzą im się z nazwą Świąt Wielkanocnych. Mogą to być jajko, kura, pisanka, farby-malowanie, palma wielkanocna, koszyczek, baranek, serwetka, zajączek czekoladowy, kiełbaska, babeczka itp.

 

  1. „Kwoki, koguty i kurczątka” – zabawa ruchowa przy muzyce.
    Rodzice są kwokami (matki) lub kogutami (ojcowie) – ustawiają się po bokach pokoju, dzieci to kurczątka. Gdy gra muzyka, dzieci naśladują sposób poruszania się kurcząt (spacerują, podskakują, machają „skrzydełkami”, grzebią „pazurkami”), muzyka milknie – szybko chowają się pod „skrzydłami” kwoki lub koguta (przytulają się do swojej mamy lub taty). Zabawa powtarzana jest kilka razy.

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

 

  1. „Kolorowe pisanki” – zabawa dydaktyczna.

Do zabawy potrzebne będą różnokolorowe, zwinięte skarpetki w ilości 6 par oraz łyżka drewniana.

Zadaniem dziecka jest przenoszenie pisanek- zwiniętych skarpetek - do koszyczka, który znajduje się w miejscu wyznaczonym przez rodzica.
Na koniec dziecko przelicza pisanki, które są w koszyczku.