Materiały dydaktyczne

  1. Praca z wierszem „Gąsienica - tajemnica”

Idzie ścieżką gąsienica, kolorowa tajemnica.

Krótkich nóżek mnóstwo ma, Jedną robi nam: pa, pa, pa.

Do widzenia. Do widzenia.

Czary-mary już mnie nie ma.

Nitką się owinę cała i przez zimę będę spała.

Gdy ochłodzi się na dworze, będę spałą jak w śpiworze.

Kokon się na wietrze chwieje.

Gąsienica w środku śpi i zamknęła wszystkie drzwi.

A na wiosnę – patrzcie teraz.

Ktoś w kokonie drzwi otwiera. Macha do nas skrzydełkami.

Kto to jest? Powiedzcie sami.

 

Rodzic czyta dziecku wiersz. Zadaje pytania do tekstu: Kto jest głównym bohaterem wiersza? Jak wygląda gąsienica? Jak spędziła zimę? Czy gąsienica zimą i wiosną wygląda tak samo?

Rodzic, opowiada cykl życia motyla, czyli jak z gąsienicy powstaje motyl. Informacje dostępne w linku poniżej.

http://apollo.natura2000.pl/motyle.php?dzial=2&kat=11

 

  1. Motyle

Rodzic pokazuje dziecku obrazki, zdjęcia z rodzajami motyli. Rodzic zadaje dziecku pytania: Czy te motyle są takie same? Czym się różnią? Który, motyl podoba ci się najbardziej? Dlaczego? Rodzaje motyli dostępne w linku poniżej.

https://www.ekologia.pl/wiedza/zwierzeta/motyle

 

  1. Blok zajęć o emocjach – radość

Rodzic rozmawia z dzieckiem o emocji, jaką jest radość. Rodzic zadaje dziecku pytania: Co to znaczy być radosnym? Kiedy jesteś radosny? Jak można narysować radosną osobę? Alternatywa - rodzic sam może odpowiedzieć na powyższe pytania, jeśli sprawiają one trudność dziecku.

Rodzic z dzieckiem mogą opowiadać sobie zdarzenia, które wywołują radość.

 

  1. Praca plastyczna „Mój motyl”

Na stronie internetowej www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/slodki-usmiechniety-motyl można znaleźć dowolną kolorowankę motyla i ją wydrukować. Zadaniem dziecka jest wypełnienie obrazka motylka dowolną techniką (plastelina, bibuła, kolorowe papierki, farbki). Jeżeli nie ma wymienionych materiałów, dziecko koloruje obrazek motylka kolorowymi kredkami.

Jeżeli nie ma możliwości wydrukowania obrazka motyla, rodzic samodzielnie może narysować motylka na czystej kartce papieru. Zadaniem dziecka jest wypełnienie obrazka motylka sposobem opisanym wyżej.

 

  1. Trochę gimnastyki

- Dziecko zamienia się w bociana: stoi na jednej nodze i rękami pokazuje dziób bociana: otwiera i zamyka ręce, wydaje dźwięk klekotania bociana.

- Dziecko zamienia się w żabkę: podskakuje tak, jak żabka i wydaje dźwięk kumkania żabki.

- Dziecko kładzie się na plecach i przerzuca nogi za głowę, ćwiczenie powtarza 3 razy.

- Dziecko robi stoliczek: nogi zgięte w kolanach, ręce za plecami oparte na podłodze, dziecko podnosi biodra do góry (wypycha brzuch do góry) i liczy do 3, dziecko opuszcza biodra w dół, powtarzamy ćwiczenie 5 razy.

- Dziecko idzie na piętach, na komendę rodzica dziecko idzie na palcach, na komendę rodzica dziecko skacze obunóż (nogi złączone), na komendę rodzica dziecko idzie na czworakach na kolanach, powtarzamy 3 razy cały cykl ćwiczeń.

Rodzic może ćwiczyć z dzieckiem.