Materiały dydaktyczne

  1. Przeliczanie łyżek i widelców w zakresie 10

Układamy 2 rzędy: 5 łyżek, pod spodem 5 widelców, dziecko przelicza łyżki, później widelce, następnie przelicza razem łyżki i widelce, rodzic zadaje pytania: Ile jest łyżek? Ile jest widelców? Rodzic zabiera jedną łyżkę i zadaje pytania: Ile jest łyżek? Ile jest widelców? Czego jest więcej? O ile jest więcej? Rodzic zabiera 2 widelce i zadaje pytania: Ile jest łyżek? Ile jest widelców? Czego jest mniej? O ile mniej?

 

  1. Zabawa „Wiosenna orkiestra”

Wydobywanie dźwięków z przedmiotów naszego otoczenia: stukanie o siebie dwoma łyżkami, rozdzieranie gazety, zginanie gazety, uderzanie dwoma klockami o siebie, pocieranie o siebie woreczkiem foliowym.

  1. Praca z wierszem „List pożegnalny od Pani Zimy”

Przyszła pora niesłychana, mroźna zima jest żegnana.

Bo na wiosnę przyszła pora, grube ciuchy dać do wora.

Kwiatki, ptaki, ciepłe słońce, mnóstwo roślin znów na łące.

Rower, rolki pójdą w ruch, czas założyć lekki ciuch.

Zima brzydka, pomarszczona, dziś zostaje wygoniona.

I nadzieja w nas ukryta, że tu prędko nie zawita.

Rodzic zadaje dziecku pytania: Jaką porę roku żegnamy w wierszu? Na co przyszła pora? Co dajemy do wora? Co pojawia się na łące? Co wyciągamy wiosną? Cieszysz się, że nadeszła wiosna? Jeśli tak, to dlaczego? Jeśli nie, to dlaczego?

 

  1. Rozmowa z dzieckiem na temat odgłosów wiosny

Rodzic rozmawia z dzieckiem np. o ćwierkaniu ptaszków, klekotaniu bocianów, odgłosach jeżdżących traktorów na wsi.

 

  1. Praca plastyczna

Rodzic daje dziecku białą kartkę A4, kładzie poziomo przed dzieckiem. Dziecko ma za zadanie narysować bociana na łące.  Na obrazku powinny się znaleźć elementy: trawa (łąka), słońce, bocian, chmurki, drzewka wiosenne.