Zabawy dla dzieci przedszkolnych - grupa „Delfinki”

Zabawy dla dzieci przedszkolnych - grupa „Delfinki”

Co robić z dzieckiem w domu?

Pomysły na zabawy od Pani Karoliny

 

  1. Upiec i ozdobić ciasteczka

Kruche ciasteczka:

Składniki: kruche ciasto: ok. 200 g mąki, 120 g masła, 2 żółtka, 3 łyżki cukru pudru

Przygotowanie:

 

KROK 1:

Wszystkie składniki siekamy (dzieci plastikowymi nożykami), a potem zagniatamy.

KROK 2:

Na oprószonym mąką blacie wałkujemy.

KROK 3:

Wycinamy kształty ciasteczek.

KROK 4:

Układamy na papierze do pieczenia, oprószamy cukrem i wstawiamy do nagrzanego do 180C piekarnika na 15 minut. Smacznego.

  1. Zrobić pyszny, kolorowy deser

- Owocowy szaszłyk:

Pokroić owoce na kawałki (np. jabłko, gruszka, winogron, banan, truskawki). Przygotować patyczki na szaszłyki. Dziecko może nakładać kawałki owoców na patyczki. Układamy szaszłyki na talerzyku. I kolorowe szaszłyki gotowe do podania.

- Kanapki dla dzieci:

Składniki: pieczywo tostowe pełnoziarniste, masło, wędlina, ser żółty, pomidor koktajlowy, szczypiorek

Przygotować wszystkie składniki. Umyć i w razie potrzeby pokroić. Pieczywo posmarować masłem i dekorować według uznania.

- Bajeczny deser:

Składniki: 1 banan (duży), 1 jabłko (duże), 28 dag serka waniliowego (np. 2 Danio), 20 dag deseru czekoladowego (np. 2 Monte), kolorowe cukierki

Banana obrać ze skórki i pokroić w kostkę. Jabłko obrać ze skórki, opłukać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Przygotować małe miseczki i do każdej miseczki kłaść po dwie łyżeczki serka, banana, deseru, jabłka i tak do wyczerpania składników. Wierzch naszych deserków udekorować kolorowymi cukierkami. Gotowe deserki podać na stół.

  1. Namalować wielki plakat na szarym papierze lub brystolu

Na szarym papierze lub brystolu można narysować ołówkiem duże słońce z oczkami i uśmiechem. Dziecko może malować rysunek farbami i pędzelkiem lub kawałkiem gąbki robić pieczątki na całym obrazku.

Można narysować pień drzewa i gałązki. Dziecko może maczać dłonie w kolorowej farbie i odbijać dłonie jako liście na gałązkach.

Narysować pejzaż wiosenny (słońce, chmurki, trawa, kwiatki wiosenne np. krokusy, żonkile, drzewko z pączkami, bociany). Dziecko maluje farbami i pędzelkiem cały obrazek.

  1. Przygotować masę solną i coś ulepić

Przepis na masę solną

Mąkę i sól przygotowujemy w takiej samej ilości np.

1 szklanka mąki;

1 szklanka soli;

  1. 0,5 szklanki wody.

Oczywiście do uzyskania większej ilości masy używamy wielokrotności mąki i soli np. 3 szklanki mąki + 3 szklanki soli + woda. Zacznijmy od tego, że do głębokiej miski wsypujemy mąkę i sól. Dokładnie mieszamy i wlewamy niewielką ilość wody. Mieszamy, rozgniatamy grudki, dodajemy odrobinę wody i ponownie mieszamy. Ilość wody jest tu kluczowym czynnikiem i trzeba ją wlewać stopniowo. Ciasto wyjmujemy na stół lub stolnicę i ugniatamy, aż będzie gładkie (około 5 minut).

Lepimy według wyobraźni.

 

  1. Zrobić konkurs na najwyższą wieżę z klocków

Dziecko i jeden rodzic budują jednocześnie w określonym czasie wieżę z klocków. Drugi rodzic lub rodzeństwo pilnuje czasu. Po upływie wyznaczonego czasu jury sprawdza czyja wieża jest wyższa. Uczestnik z wyższą wieża wygrywa konkurs.

 

  1. Zagrać w zgadywanie smaków z zamkniętymi oczami

Kroimy owoce i warzywa na kawałki. Zakrywamy oczy dziecku i wkładamy do buzi kawałki owoców lub warzyw. Możemy użyć do tej zabawy także innych składników spożywczych: sól, cukier. Dziecko musi odgadnąć z jakim smakiem ma do czynienia.

  1. Czytać Bajki, np. Ślimaczek Wędrowniczek; Świnka Peppa Pływanie jest super; Ciężki poranek Bumbumka; Tupcio Chrupcio – Nie chcę się kąpać!; Pszczółka Maja – Dzień bez patrolu; Czas i Słońce

Bajki dostępne na stronie internetowej: www.miastodzieci.pl w zakładce: bajki online

 

  1. Kolorować, rysować

Kolorowanki tematyczne dostępne na stronie internetowej:

www.miastodzieci.pl  w zakładce: kolorowanki

 

  1. Zbudować namiot z kocyków, krzeseł i poduszek

Rodzic układa 4 krzesełka w koło i nakłada na krzesełka koce. Dziecko tworzy w namiocie domek lub bazę z zabawkami. Rodzice z dzieckiem wchodzą do namiotu i bawią się w dowolny sposób.

 

  1. Celować piłeczką do miski

Rodzic ustawia miskę i linię, do której dziecko ma podejść. Z tej linii dziecko rzuca piłeczką do miski tak, żeby trafić.

 

  1. Bawić się w karaoke

Można włączyć dowolną piosenkę znaną przez dziecko. Dziecko Bierze do rączki mikrofon. Jeżeli nie ma mikrofonu, do zabawy można wykorzystać np. łyżkę kuchenną. Dziecko śpiewa. Następuje zamiana ról, rodzic śpiewa. Można także śpiewać całą rodziną ulubione piosenki.

 

  1. Wycinać różne kształty

Na kartce papieru rodzic rysuje dowolne kształty (serce, domek, koło, kwadrat, trójkąt, kwiatek, drzewko, słońce, chmurka, zwierzątka). Dziecko wycina kształty. Następnie dziecko może przykleić wycięte kształty na kolorową kartkę papieru i stworzyć swój własny obrazek. Rodzic może wycinać razem z dzieckiem.

 

  1. Zrobić pieczątki z ziemniaka

Rodzice obierają ziemniaki. Z części ziemniaka wycinają kształty (serce, koło, kwadrat, trójkąt). Dziecko macza ziemniaka z wyciętym kształtem w farbie i odbija pieczątki na kartce papieru.

  1. Pograć w kalambury

Rodzaje kalamburów:

Kalambury rysowane: uczestnik musi przedstawić hasło graficznie. Podczas rysowania nie może nic mówić. Nie może też pisać liter.

Kalambury pokazywane: uczestnik za pomocą mimiki i mowy ciała musi przedstawić zgadywane hasło. Nie może się przy tym odzywać.

Kalambury mówione: uczestnik przedstawia hasło za pomocą słów. Nie może jednak użyć żadnego z wyrazów, które występują w haśle.

 

  1. Pograć w gry planszowe: Chińczyk, Monopoly, Dobble, Uno
  1. Urządzić talent show

Urządzić pokaz talentów. Dziecko prezentuje swój talent, np. śpiewa ulubioną piosenkę, mówi wierszyk, tańczy do muzyki. Jury w składzie, np. rodzice i rodzeństwo ocenia występ dziecka. Następuje zamiana ról. Tym razem to rodzic może zaprezentować swój talent. Możliwe jest nagradzanie występujących uczestników talent show.

 

  1. Bawić się w ciepło/zimno

Dziecko wychodzi z pomieszczenia a rodzic chowa umówiony przedmiot w dowolnym miejscu. Dziecko wchodzi a rodzic mówi ciepło, jeżeli dziecko idzie w dobrym kierunku lub zimno jeżeli dziecko idzie w złym kierunku. Tak prowadzone dziecko powinno dotrzeć do szukanego przedmiotu. Można zamienić role tak, żeby dziecko chowało przedmiot i mówiło ciepło/zimno.

 

  1. Malować farbami – odbijać swoje stopy i dłonie

Dziecko i rodzice malują sobie stopy nawzajem farbami. Rozkładamy szary papier lub brystol i odbijamy stopy i dłonie. Staramy się odbić stopami i dłońmi dowolny obrazek, np. domek, słońce, drzewko.

 

Polecane strony dla dzieci:

www.pinterest.pl

www.kreatywniewdomu.pl

http://bystredziecko.pl/

Przyjemnej zabawy!

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Sprawdź, czym są pliki cookies www.wszystkoociasteczkach.pl.

Jeżeli wyrażasz zgodę i akceptujesz nasze cookies, kliknij w button