Zabawy dla dzieci przedszkolnych - grupa „Rybki”

Zabawy dla dzieci przedszkolnych - grupa „Rybki”

Poniżej propozycje zabaw od Pani Arlety i Pani Sylwii

 

Zabawy dla dzieci z grupy „Rybki”

 

 

1. Zabawa ruchowa z piosenką: „Dwóm tańczyć się zachciało”

Dwóm tańczyć się zachciało,
zachciało, zachciało,
lecz im się nie udało
fari fari fara.

Kłócili się ze sobą,
ze sobą, ze sobą,
ja nie chcę tańczyć z tobą
fari fari fara.

Poszukam więc innego,
innego, innego,
do tańca zgrabniejszego,
fari, fari, fara

Bawimy się w parach:

Jedna z osób krzyżuje ramiona, podajemy sobie ręce i zwracamy się twarzami w tę samą stronę, tanecznym krokiem przesuwamy się do przodu. Zatrzymujemy się i wygrażając sobie udajemy, że jesteśmy obrażeni. Rozchodzimy się, wybieramy nowych partnerów, chwytamy się za ręce i kręcimy się dookoła. Zabawa dla całej rodziny.

 

2. Zabawa „Ciepło –zimno”

 Opis zabawy:

Pokazujemy dziecku np. zabawkę i chowamy ją w jakieś miejsce. Zadaniem dziecka jest znalezienie jej. Rodzic naprowadza dziecko, czy porusza się w dobrą lub złą stronę. Używa określeń ciepło, zimno. Może też używać określeń prawo, lewo.

 

3. Zabawa w masowanie –zabawa z użyciem rączek i pleców.

 Opis zabawy:

Dziecko maluje coś na plecach rodzica a zadaniem rodzica jest odgadnięcie co to takiego.

 

4. Zabawa w smakosza

Opis zabawy:

Zadaniem dziecka, które ma zasłonięte oczy jest odgadnięcie poprzez dotyk, smak i węch jaki to owoc lub warzywo.

 

5. Zabawa logopedyczna „Dmuchanie”

Opis zabawy:

Zabawa polega na dmuchaniu różnych przedmiotów, które są lekkie np.: wata, piórka, kubeczki plastikowe, chusteczki higieniczne.

Zdmuchiwanie kolorowych piórek z rąk.

Dmuchanie w kubeczki plastikowe tak aby spadły ze stołu.

Leżąc na plecach kładziemy chusteczkę higieniczną na twarzy po czym próbujemy dmuchnąć w chusteczką tak aby poleciała jak najwyżej do góry. Pamiętamy, wdech nosem wydech buzią.

 

6. Zabawy z użyciem stóp

Opis zabawy:

Zbieranie z podłogi stopami rozsypanej fasoli „Jasiek” do miseczki.

Chodzenie boso po różnych strukturach np. po folii bąbelkowej, po kaszy, po miękkim dywanie itp.

 

7. Zabawy gimnastyczne:

Ćwiczenia krzyżowe np. lewa ręka dotyka prawego ucha i na odwrót. Ćwiczenie powtarzamy 5 razy.

Prawa ręka dotyka lewej stopy, kolana i na odwrót, Ćwiczenie wykonujmy 5 razy.

Skręty tułowia. Przekraczamy środkową inie ciała.

Pływanie na brzuchu żabką.

Poskoki obunóż, na jednej nodze.

Skakanie przez rodzica.

 

 8. Zabawy konstrukcyjne: „Baza”, budowle z klocków.

Opis zabawy „Baza” budujemy bazę z krzeseł, koców, kołder i poduszek.

 

 9. Zabawy z kredką, pędzlem, plastelina, masą solną.

Zabawy plastyczno- techniczne. Gniecenie i ugniatanie plasteliny lub masy solnej. Tworzenie figurek, zwierzątek. Kolorowanie kolorowanek. Malowanie malowanek. Nawlekanie makaronu na sznureczek. Tworzenie prac z różnych materiałów np. rolki po papierze toaletowym, ręczniku kuchennym, plastikowe łyżeczki, kubeczki.

 

10. Zabawa „Mniej, czy więcej?”

Zabawa polega na przesypywaniu piasku, kaszy itp. Lub przelewaniu wody do kubeczków. Dzięki tej zabawie dziecko uczy się dokładności. Dodatkowo możemy zachęcać dziecko, w którym kubeczku jest więcej wody, kaszy, a w którym mniej.

 

Ciekawe strony internetowe:

www.pinterest.pl

www.kreatywniewdomu.pl

www.edufunkids.com

 

Polecane książki:

Natalia Minge, Krzysztof Minge, „Domowe przedszkole, 365 zabaw z dzieckiem”.

Życzymy miłej zabawy!

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Sprawdź, czym są pliki cookies www.wszystkoociasteczkach.pl.

Jeżeli wyrażasz zgodę i akceptujesz nasze cookies, kliknij w button