Materiały dla dzieci/rodziców

Grupa Delfinki, Temat dnia: „Gdzie słychać muzykę?” – 15.05.2020

  1. Blok zajęć o emocjach – trema

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat tremy.

Zagadka:

Dopada cię to chwilę przed występem na scenie,

Gdy śpiewasz, grasz na instrumencie lub gdy masz przedstawienie.

Czytaj więcej...

Grupa Rybki, Temat dnia: „Jak poradzę sobie z hałasem?”- 15.05.2020

  1. „Jak poradzę sobie z hałasem?” – rozmowa na temat tego, jak należy dbać o swoje uszy na podstawie doświadczeń dzieci i zabawy dydaktycznej „Co to za dźwięk?”

Potrzebne materiały: woda, kubki, papierowa kartka (stara gazeta), gwizdek, klocki, butelka plastikowa, książka.

Materiały można zastąpić innymi rzeczami, które posiadamy w domu i wydają jakieś dźwięki.

Czytaj więcej...

Grupa „O”, Temat dnia: „Jak dbać o słuch” - 14.05.2020

  1. Zabawa muzyczno-ruchowa „Głowa, ramiona”

Głowa, ramiona, kolana, pięty,

Kolana, pięty, kolana, pięty.

Głowa, ramiona, kolana, pięty,

Oczy, uszy, usta, nos.

Czytaj więcej...

OPOWIADANIE LOGOPEDYCZNE „Myszka sprząta swoja norkę”, 14.05.2020

                                            Mała myszka obudziła się rano, ziewnęła (ziewamy), rozejrzała się dookoła (kręcimy językiem kółeczko), spojrzała w górę (unosimy język wysoko do nosa), spojrzała na dół (wysuwamy język do dołu).

Zobaczyła, że słoneczko już mocno świeci (unosimy język do góry), a wiaterek leciutko dmucha (dmuchamy).

Wyszła przed swoją norkę i powąchała kwiaty, które rosły w ogródku (naśladujemy wąchanie kwiatów).

Czytaj więcej...

Grupa Delfinki, Temat dnia: „Muzyka relaksacyjna” – 14.05.2020

  1. Muzyka relaksacyjna

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat muzyki relaksacyjnej.

Muzyka relaksacyjna - Jest to muzyka, zazwyczaj instrumentalna, tempo wolne, dynamika w okolicach piano, czyli cicha muzyka. Jest stosowana w muzykoterapii oraz jako źródło relaksu. Zastosowanie: leczenie chorych psychicznie, terapie z osobami nadpobudliwymi, zajęcia z kobietami w ciąży i dziećmi, rozwój niemowląt.

Czytaj więcej...

Grupa Rybki, Temat dnia: „Umiem zachować się podczas ważnych uroczystości” – 14.05.2020

  1. „Umiem zachować się podczas ważnych uroczystości”- rozmowa rodzica z dzieckiem na temat odpowiedniego zachowania się podczas uroczystości odbywających się w przedszkolu.

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat uroczystości, które odbywają się w jego przedszkolu.

Są to m. in. przedstawienia teatralne, filharmonia, Dzień Mamy i Taty, Dzień Babci i Dziadka.

Czytaj więcej...

Grupa „O”, Temat dnia: „Muzyka okolicznościowa” - 13.05.2020

Rodzic wyjaśnia dziecku: Co to jest muzyka okolicznościowa? Kiedy jest śpiewana, odtwarzana?

Muzyka okolicznościowa - to muzyka, która daje radość wszystkim ludziom od urodzenia do stu lat! Śpiewana jest przez ludzi pojedynczo lub w zespołach. Jest to muzyka na wszelkiego rodzaju imprezy okolicznościowe takie jak: wesela, urodziny, przyjęcia, sylwester, koncerty plenerowe, spotkania świąteczne, uroczystości szkolne i przedszkolne itp.

Czytaj więcej...

Grupa Delfinki, Temat dnia: „Muzyka klasyczna” – 13.05.2020

  1. Muzyka klasyczna

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat muzyki klasycznej.

Muzyka poważna to muzyka klasyczna. Muzyka poważna ma następujące cechy wspólne z rozrywkową: jest tworzona i wykonywana głównie przez profesjonalistów. Nie jest anonimowa, ma swoich autorów.

Czytaj więcej...

Grupa Rybki, Temat dnia: „Robimy instrumenty” – 13.05.2020

  1. „Muzyka to coś wspaniałego” – podekscytowanie związane z przeżywaniem muzyki na podstawie wiersza D. Niemiec „Muzyka to coś wspaniałego”.

 

Dźwięki płyną bardzo leciutko

niby frunące ptaszki na wietrze,

ciekawi was, czego słucham?

Właśnie przysłuchuję się orkiestrze.

Czytaj więcej...

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Sprawdź, czym są pliki cookies www.wszystkoociasteczkach.pl.

Jeżeli wyrażasz zgodę i akceptujesz nasze cookies, kliknij w button