Materiały dla dzieci/rodziców

Grupa Delfinki, Temat dnia: „Jakie emocje przeżywają przedszkolaki?” – 19.05.2020

  1. Praca z wierszem

„Zły humorek” Dorota Gellner

Jestem dzisiaj zła jak osa!

Gniew mam w oczach i we włosach.

Gniew wyłazi mi uszami i rozmawiać nie chce z wami.

Czytaj więcej...

Grupa Rybki, Temat dnia: „Co zrobić, gdy chce mi się płakać?” - 19.05.2020

  1. „Co zrobić, gdy chce mi się płakać?”

 

Swobodna rozmowa rodzica z dzieckiem na podstawie „Piosenki o beksie” i doświadczeń dziecka.

Rodzic wyjaśnia dziecku:

Płacz – stan emocjonalny, będący reakcją na strach, ból, smutek, żal lub złość. Objawami płaczu są łzawienie, szlochanie i łkanie.

Rodzic zadaje pytania dziecku:

Czytaj więcej...

Grupa „O”, Temat dnia: „W płaczu nie ma nic złego” - 18.05.2020

  1. Zabawa „Dokończ zdanie”

Dziecko z rodzicem dzieli kartkę A4 na cztery części i rysują na każdej części kartki jedną mimikę twarzy: wesołą, smutną, zdziwiona, złą. Następnie dziecko odwraca mimiki obrazkiem do blatu stołu, miesza, a potem losuje z rodzicem na zmianę odkrywając jedną mimikę.

Po odkryciu danej mimiki należy dokończyć zdania:

Czytaj więcej...

Grupa Delfinki, Temat dnia: „Emocje – co to takiego?” – 18.05.2020

  1. Co to są emocje?

Rozmowa rodzica z dzieckiem na temat emocji.

Emocje – świadome lub nieświadome silne, względnie nietrwałe, gwałtowne uczucia o charakterze pobudzenia pozytywnego lub negatywnego, poprzedzone jakimś wydarzeniem.

Czytaj więcej...

Grupa Rybki, Temat dnia: „Co mnie cieszy?”- 18.05.2020

  1. „Co mówi lusterko?” – zabawa dydaktyczna.

Potrzebne materiały: lusterko

Dziecko siedzi na dywanie i patrzy w lusterko. Przygląda się i z pomocą rodzica przypomina sobie nazwy uczuć, pokazując różne miny.

Dziecko patrzy na siebie w lusterku i mówi: Teraz jestem… smutny, wesoły, zdziwiony, przestraszony.

Czytaj więcej...

Grupa „O”, Temat dnia: „Uczymy się wyrażać emocje” - 15.05.2020

  1. Zabawa „Figurki”

Dziecko porusza się po pokoju w rytm muzyki. Gdy muzyka zostanie zatrzymana, wówczas rodzic mówi hasło „Figurki, figurki zamieńcie się w…”  i podaje nazwę zwierzątka lub przedmiotu.

Dziecko musi zastygnąć bez ruchu w pozie wymienionej:

-zwierzątka np. kota - dziecko stoi na podłodze, pochyla się, ręce opiera o podłogę; żabki - dziecko kuca, ręce przed sobą opiera o podłogę; bociana – dziecko stoi wyprostowane na jednej nodze, ma ręce lekko uniesione na boki dla utrzymania równowagi.

Czytaj więcej...

Grupa Delfinki, Temat dnia: „Gdzie słychać muzykę?” – 15.05.2020

  1. Blok zajęć o emocjach – trema

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat tremy.

Zagadka:

Dopada cię to chwilę przed występem na scenie,

Gdy śpiewasz, grasz na instrumencie lub gdy masz przedstawienie.

Czytaj więcej...

Grupa Rybki, Temat dnia: „Jak poradzę sobie z hałasem?”- 15.05.2020

  1. „Jak poradzę sobie z hałasem?” – rozmowa na temat tego, jak należy dbać o swoje uszy na podstawie doświadczeń dzieci i zabawy dydaktycznej „Co to za dźwięk?”

Potrzebne materiały: woda, kubki, papierowa kartka (stara gazeta), gwizdek, klocki, butelka plastikowa, książka.

Materiały można zastąpić innymi rzeczami, które posiadamy w domu i wydają jakieś dźwięki.

Czytaj więcej...

Grupa „O”, Temat dnia: „Jak dbać o słuch” - 14.05.2020

  1. Zabawa muzyczno-ruchowa „Głowa, ramiona”

Głowa, ramiona, kolana, pięty,

Kolana, pięty, kolana, pięty.

Głowa, ramiona, kolana, pięty,

Oczy, uszy, usta, nos.

Czytaj więcej...

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Sprawdź, czym są pliki cookies www.wszystkoociasteczkach.pl.

Jeżeli wyrażasz zgodę i akceptujesz nasze cookies, kliknij w button