Materiały dla dzieci/rodziców

Grupa Rybki, Temat dnia: „O czym opowiada nam muzyka?”- 22.05.2020

  1. „O czym opowiada nam muzyka?”

Rozmowa na temat przekazu muzycznego na podstawie utworu „W grocie króla gór” E. Griega lub „Marzenie” R. Schumana.

Dziecko leży na dywanie i wyobraża sobie, co opowiada dany utwór.

Po wysłuchaniu utworów dziecko może namalować to, co sobie wyobraziło.

Link do utworu „W grocie króla gór”: https://www.youtube.com/watch?v=r__Dk4oWGJQ

Czytaj więcej...

Grupa „O”, Temat dnia: „Muzyczne opowieści” - 21.05.2020

  1. Zabawa „Koniki”

Dziecko biega po pokoju, jednocześnie uderza piętami o pośladki, słucha muzyki.

Następnie, w trakcie chwilowego odpoczynku, rodzic prosi o krótką wypowiedź na temat uczuć dziecka, które pojawiły się podczas zabawy z muzyką.

Niżej został zamieszczony link do melodii.

https://www.youtube.com/watch?v=go_imOL6wgw

Czytaj więcej...

Opowiadanie logopedyczne „Kubuś Puchatek szuka miodu”, 21.05.2020

                                   Kubuś Puchatek obudził się wcześnie rano, był bardzo głodny i głośno burczało mu w brzuszku (brrr). Otworzył szeroko oczy i rozejrzał się dookoła (kręcimy językiem kółko).

Słoneczko już świeciło wysoko na niebie (unosimy języczek wysoko do góry) a Kubuś Puchatek był dalej głodny. Zajrzał do wszystkich słoików (dotykamy każdego ząbka) i w żadnym nie znalazł ani kropelki miodu.

Czytaj więcej...

Grupa Delfinki, Temat dnia: „Jak radzić sobie z emocjami?” – 21.05.2020

  1. Praca plastyczna „Mój strach”

Rodzic zadaje dziecku pytanie: Co wywołuje u ciebie strach?

Dziecko udziela odpowiedzi na pytanie rodzica. Rodzic także może opowiedzieć dziecku, czego się boi.

Zadaniem dziecka jest narysowanie tego, co wywołuje w nim strach.

Czytaj więcej...

Grupa Rybki, Temat dnia: „Jak śmiesznie wygląda strach!”- 21.05.2020

  1. „Kto może nam pomóc, gdy się boimy?” – rozmowa na temat sposobów radzenia sobie ze strachem na podstawie doświadczeń dziecka i opowiadania Renaty Piątkowskiej „Zły sen”.

  „Zły sen” Renata Piątkowska

Jak ja nie lubię, gdy śni mi się ten pies. Jest duży, czarny i zły. Stoi na mojej drodze i warczy. Gdy unosi górną wargę, widać białe, ostre kły. Ale najgorsze są jego oczy, niespokojne i błyszczące. Śledzi nimi każdy mój ruch.

We śnie na widok tego psa ogarnia mnie taki strach, że nie mogę uciekać ani wzywać pomocy. Mogę tylko płakać, więc robię, co mogę. Tej nocy znowu czarny pies pojawił się przede mną. Wydawał się większy i bardziej groźny niż zwykle. Przysłoniłem oczy ręką, żeby go nie widzieć, i głośno zapłakałem. Obudził mnie głos taty:

Czytaj więcej...

Grupa „O”, Temat dnia: „Jak pozbyć się strachu” - 20.05.2020

  1. Zabawa „Bociany”

Dziecko porusza się po pokoju naśladując bociana. Unosi kolana wysoko, klaszcze w dłonie, podskakuje przy tym i wypowiada słowa kle, kle, kle.

Na sygnał słowny rodzica „bocian” dziecko zatrzymuje się i  staje nieruchomo na jednej nodze.

Czytaj więcej...

Grupa Delfinki, Temat dnia: „Skąd się biorą łzy?” – 20.05.2020

  1. Skąd się biorą łzy?

Rodzic tłumaczy dziecku proces powstawania łez.

Łzy to substancja nawilżająca i oczyszczająca, która chroni oko przed zarazkami.

Czytaj więcej...

Grupa Rybki, Temat dnia: „Ciemność jest niezwykła”- 20.05.2020

  1. „Ciemność jest niezwykła!”

Rozmowa rodzica z dzieckiem na temat ciemności

i oswajania się z nią na podstawie doświadczeń dziecka i wiersza E. Szelburg-Zarembiny.

Czytaj więcej...

Grupa „O”, Temat dnia: „Oswajamy się z ciemnością” - 19.05.2020

  1. Zabawa „Poruszamy się jak…” zabawa ruchowo-dramowa

Dziecko chodzi swobodnie po pomieszczeniu. Na klaśnięcie w dłonie rodzica dziecko zatrzymuje się i wykonuje polecenie słowne.

- Chodzisz jak człowiek zmęczony.

- Chodzisz jak człowiek smutny.

- Chodzisz jak człowiek wesoły.

- Chodzisz jak człowiek zdziwiony.

Zabawę powtarzamy kilka razy.

Czytaj więcej...

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Sprawdź, czym są pliki cookies www.wszystkoociasteczkach.pl.

Jeżeli wyrażasz zgodę i akceptujesz nasze cookies, kliknij w button