Materiały dla dzieci/rodziców

Grupa „O”, Temat dnia: „Domy zwierząt”- 27.03.2020

  1. Zabawa słuchowo – ruchowa „Tyle kroków”

Rodzic wypowiada nazwy zwierząt, krowa, kot, kura, indyk, koń, owca. Dziecko stoi obok rodzica, dzieli wyrazy zwierząt na głoski i wykonuje tyle kroków do przodu, ile jest głosek.

k-r-o-w-a / 5 kroków

k-o-t / 3 kroki

k-u-r-a/ 4 kroki

o-w-c-a/ 4 kroki

Zadanie można utrudniać łącząc wyrazy zwierząt

k-r-o-w-a, k-o-t/ 8 kroków

k-o-t, k-u-r-a/ 7 kroków itp.

Czytaj więcej...

Grupa Delfinki, Temat dnia: „Od motyla do gąsienicy”- 27.03.2020

  1. Praca z wierszem „Gąsienica - tajemnica”

Idzie ścieżką gąsienica, kolorowa tajemnica.

Krótkich nóżek mnóstwo ma, Jedną robi nam: pa, pa, pa.

Do widzenia. Do widzenia.

Czary-mary już mnie nie ma.

Nitką się owinę cała i przez zimę będę spała.

Gdy ochłodzi się na dworze, będę spałą jak w śpiworze.

Kokon się na wietrze chwieje.

Gąsienica w środku śpi i zamknęła wszystkie drzwi.

A na wiosnę – patrzcie teraz.

Ktoś w kokonie drzwi otwiera. Macha do nas skrzydełkami.

Kto to jest? Powiedzcie sami.

Czytaj więcej...

Grupa RYBKI, Temat dnia: „Zapraszamy do nas, ptaszki”- 27.03.2020

  1. Rozmowa na temat powracających wiosną ptaków, na podstawie zagadek.                                                  

Zagadki:

- Stoi sobie w trzcinach, wdzięcznie szyję zgina,

W wodzie się nie tapla, bo to nie kaczka, lecz…     (czapla)

link ze zdjęciem: http://grzesiak.kei.pl/jurek/lista125.html

Czytaj więcej...

Grupa "O", Temat dnia: „W gospodarstwie” - 26.03.2020

  1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

- „Poranek na wsi” dziecko leży na podłodze na brzuchu, ręce trzyma na głowie. Na hasło rodzica „poranek” dziecko podnosi wyprostowane ręce i nogi. Ćwiczenie należy powtórzyć    3 razy.

- „Koniki” dziecko biega po pokoju, jednocześnie uderza piętami o pośladki.

- „Królik skacze” dziecko układa przed sobą np. pluszowego misia na podłodze w pozycji

poziomej przed sobą. Zadaniem jest przeskakiwanie misia raz z prawej strony, raz z lewej strony, do przodu, do tyłu.

- „Zwierzęta do stodoły” dziecko naśladuje chodzenie zwierząt: krowy (chodzi na kolanach), konika (galopuje jak konik), kaczki (chodzi z nogami złączonymi piętami). Na hasło rodzica „zwierzęta do zagrody” dziecko siada na podłodze ze skrzyżowanymi nogami, wyprostowanymi plecami.

 

Czytaj więcej...

Grupa Delfinki, Temat dnia: "Wiosna na widelcu" – 26.03.2020

  1. Utrwalenie nazw i wyglądu poznanych już cyfr

Rodzic zapisuje na kartce papieru cyfry od 0 do 9 w różnych miejscach. Rodzic mówi do dziecka: pokaż cyfrę 6, pokaż cyfrę 0, pokaż cyfrę 2 itd. Następnie rodzic pokazuje dziecku wybraną cyfrę. Zadaniem dziecka jest nazwanie cyfry pokazanej przez rodzica.

 

Czytaj więcej...

Grupa RYBKI, Temat dnia: "Co zrobimy z Marzanną?" - 26.03.2020

  1. „Marzanna”- rozmowa z dzieckiem na temat polskich zwyczajów związanych z nadchodzącą wiosną.

Marzanna to nazwa kukły przedstawiającej boginię, którą w rytualny sposób palono bądź topiono w czasie pierwszego dnia wiosny, aby ją przywołać. Zwyczaj ten miał zapewnić urodzaj w nadchodzącym roku. Kukłę wykonywano ze słomy, owijano białym płótnem, zdobiono wstążkami i koralami. Tradycja nakazywała, aby orszak złożony z kukły i dzieci z zielonymi gałązkami jałowca w dłoniach, obszedł wszystkie domy we wsi. Po drodze podtapiano marzannę w każdej wodzie, jaka się nadarzyła. Wieczorem kukłę przejmowała młodzież. W świetle zapalonych gałązek jałowca wyprowadzano marzannę ze wsi, podpalano i wrzucano do wody.

 

Czytaj więcej...

Grupa "O", Temat dnia: „Wiosenne pączki” - 25.03.2020

  1. Zestaw zabaw gimnastycznych

- Zabawa „Bociany” dziecko porusza się po pokoju naśladując bociana. Unoszą kolana wysoko, klaszczą w dłonie, podskakują przy tym i wypowiadają słowa kle, kle, kle. Na sygnał słowny rodzica „bociany” dzieci stoją nieruchomo na jednej nodze.

Czytaj więcej...

Grupa Delfinki, Temat dnia: "Odgłosy wiosny" – 25.03.2020

  1. Przeliczanie łyżek i widelców w zakresie 10

Układamy 2 rzędy: 5 łyżek, pod spodem 5 widelców, dziecko przelicza łyżki, później widelce, następnie przelicza razem łyżki i widelce, rodzic zadaje pytania: Ile jest łyżek? Ile jest widelców? Rodzic zabiera jedną łyżkę i zadaje pytania: Ile jest łyżek? Ile jest widelców? Czego jest więcej? O ile jest więcej? Rodzic zabiera 2 widelce i zadaje pytania: Ile jest łyżek? Ile jest widelców? Czego jest mniej? O ile mniej?

Czytaj więcej...

Grupa RYBKI, Temat dnia: "Jaka jest wiosna?" - 25.03.2020

  1. Pierwsze oznaki wiosny:

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

Po obejrzeniu filmiku edukacyjnego można przeprowadzić z dzieckiem swobodną rozmowę na temat treści i zadać kilka pytań np.:

Jakie są pory roku?

Jaką porę roku mamy teraz?

Jakie ptaki wracają z ciepłych krajów?

Jakie zwierzęta budzą się z zimowego snu?

Jakie są pierwsze wiosenne kwiaty?

 

Czytaj więcej...

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Sprawdź, czym są pliki cookies www.wszystkoociasteczkach.pl.

Jeżeli wyrażasz zgodę i akceptujesz nasze cookies, kliknij w button