Grupa „O”, Temat dnia: „Strachy małe i duże” - 22.05.2020

Grupa „O”, Temat dnia: „Strachy małe i duże” - 22.05.2020

  1. Zagadki o emocjach

Rodzic czyta zagadki o emocjach, prosi dziecko o podanie nazwy emocji.

Jaka to emocja? Powiedzcie dzieci-                            Mówią o nim, że ma wielkie oczy,
Rączki wymachują, ciało w górę leci,                         Gdy się do naszego umysłu wtoczy,
Oczy jak iskierki się zapalają,                                     Trzęsie nami śmiało
Wszystkie ząbki usta odkrywają.                                 I paraliżuje całe ciało.

 

(Zdziwienie)                                                                 (Strach)

 

Usta jak podkówka odwrócona,                                   Gdy się w nasze serce wkrada,
Często łezka w oku zakręcona.                                    To naszymi myślami włada,
Wygląd twarzy tej dziewczyny                                    Marszczy nam nosek, oczy i czoło,
Jakby najadła się cytryny.                                            Tupie nóżką i rączką grozi wkoło.

(Smutek)                                                                      (Złość)

 

  1. Zabawa „Czary-mary”

Dziecko rysuje na kartce sytuację, osobę, postać, której się boi, która jest dla dziecka straszna np. ducha, stwora itp.

Dorosły jest czarodziejem, który zmienia rysunek w taki sposób, żeby zmniejszyć strach dziecka, np. rysuje klatkę dla ducha, czarodziejską różdżkę, która przemienia wszystko na dobre itp.

 

  1. Zabawa „Rodzinny album”

Podczas wspólnego oglądania fotografii rodzice wraz z dzieckiem skupiają się na emocjach osób na zdjęciach. Rodzice przypominają sobie chwile z dzieciństwa i opowiadają o swoich przeżyciach.

 

  1. Zabawa „Tworzymy opowiadanie”

Rodzice wraz z dzieckiem tworzą opowiadanie „Smutny król”.

Rodzic przedstawia dziecku treść opowiadania: 

W pewnym królestwie żył król, który nigdy się nie uśmiechał. W pałacu królewskim ściany były szare i puste, a wokół panowała cisza i ciemność. Król smucił się z powodu nudnego życia, a nikt nie potrafił go rozweselić. Spróbujemy mu pomóc? Co możemy zrobić, żeby go rozweselić?

Rodzic proponuje dziecku, aby pomógł królowi. Daje dziecku kartkę A4, na której narysowana jest smutna mina.  Dziecko ma za zadanie narysować, różne elementy upiększające pałac oraz rozweselające króla. Na koniec minę smutną, zmieniamy na minę wesołą.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Sprawdź, czym są pliki cookies www.wszystkoociasteczkach.pl.

Jeżeli wyrażasz zgodę i akceptujesz nasze cookies, kliknij w button