Grupa Delfinki, Temat dnia: „Jakie emocje przeżywają przedszkolaki?” – 19.05.2020

Grupa Delfinki, Temat dnia: „Jakie emocje przeżywają przedszkolaki?” – 19.05.2020

  1. Praca z wierszem

„Zły humorek” Dorota Gellner

Jestem dzisiaj zła jak osa!

Gniew mam w oczach i we włosach.

Gniew wyłazi mi uszami i rozmawiać nie chce z wami.

 

A dlaczego?

Nie wiem sama

Nie wie tata, nie wie mama.

Tupię nogą, drzwiami trzaskam.

I pod włos kocura głaskam.

Jak tupnęłam lewą nogą, nadepnęłam psu na ogon.

Nawet go nie przeprosiłam, taka zła okropnie byłam.

Mysz wyjrzała z mysiej nory: co to znowu za humory?

Zawołałam: Moja sprawa!

Jesteś chyba zbyt ciekawa.

Potrąciłam stół i krzesło, co mam zrobić by mi przeszło?

Wyszłam z domu na podwórze, wpakowałam się w kałużę.

Widać, że mi gniew nie służy, skoro wpadłam do kałuży.

Siedzę w błocie, patrzę wkoło, wcale nie jest mi wesoło.

Nagle co to? Ktoś przystaje.

Patrzcie! Rękę mi podaje!

To ktoś mały, tam ktoś duży – wyciągają mnie z kałuży.

Przyszedł pies i siadł koło mnie, kocur się przytulił do mnie.

Mysz podała mi chusteczkę –ubrudziłaś się troszeczkę!

Widzę, że się pobrudziłam, ale za to gniew zgubiłam.

Pewnie w błocie gdzieś została. Nie będę jej szukała.

 

Rodzic czyta dziecku wiersz i zadaje pytania: Jakie emocje czuła dziewczynka? (złość, gniew) Z jakiego powodu czuła gniew? (nie wie tego dziewczynka, ani jej mama, ani jej tata) Jak się zachowywała? (tupała nogą, trzaskała drzwiami, pod włos głaskała kocura, nadepnęła psu na ogon, potrąciła stół i krzesło, weszła w kałużę) Czy być złym, a złościć się oznacza to samo? (Tak)

 

  1. Praca plastyczna „Chmurka”

Dziecko rysuje kredkami na dole strony siebie. Ma to być mała postać. Nad sobą rysuje dwie duże chmurki.

W jednej chmurce dziecko rysuje sytuacje, które sprawiają, że jest radosne np.: zabawa z przyjaciółmi, zabawa na placu zabaw, otrzymanie prezentu.

W drugiej chmurce dziecko rysuje sytuacje, które wywołują smutek np.: rozstanie z rodzicem, zabranie zabawki przez kolegę, pobrudzenie bluzeczki.

 

  1. Moje emocje

Rodzic czyta dziecku zdania. Zadaniem dziecka jest określenie i nazwanie emocji, jaką wywołują sytuacje czytane przez rodzica (radość, strach, gniew, wstyd, zdziwienie, smutek).

- Ktoś zepsuł moją zabawkę (gniew)

- Mama mnie pochwaliła (radość)

- Idę do dentysty (strach)

- Dostałem prezent od przyjaciela bez okazji (zdziwienie)

- Występuję na przedstawieniu z okazji Dnia Mamy (wstyd)

- Wylał mi się sok (smutek)

- Biegnie do mnie duży pies (strach)

- Mam dziś urodziny (radość)

 

  1. Zabawa ''Zaczarowane zabawki''

Dziecko porusza się po pomieszczeniu w dowolnym tempie.

Na hasło: ZACZAROWANA GŁOWA zatrzymuje się i porusza głową.

Na hasło- ZACZAROWANE RĘCE- zatrzymuje się i wymachuje wyprostowanymi rękami.

Na hasło- ZACZAROWANE NOGI- zatrzymuje się i maszeruje w miejscu.

Na hasło- ZACZAROWANE DŁONIE- zatrzymuje się i porusza tylko dłońmi - do góry i w dół,

Na hasło- ZACZAROWANE STOPY- zatrzymuje się i staje na przemian raz na paluszkach stóp, raz na piętach,

Na hasło- ZACZAROWANE RAMIONA- zatrzymuje się i unosi ramiona do góry i w dół, ręce ma ułożone prosto wzdłuż tułowia.

Rodzic może ćwiczyć z dzieckiem.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Sprawdź, czym są pliki cookies www.wszystkoociasteczkach.pl.

Jeżeli wyrażasz zgodę i akceptujesz nasze cookies, kliknij w button