Grupa Delfinki, Temat dnia: „Gdzie słychać muzykę?” – 15.05.2020

Grupa Delfinki, Temat dnia: „Gdzie słychać muzykę?” – 15.05.2020

  1. Blok zajęć o emocjach – trema

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat tremy.

Zagadka:

Dopada cię to chwilę przed występem na scenie,

Gdy śpiewasz, grasz na instrumencie lub gdy masz przedstawienie.

 

Czujesz niepokój przed tym przedsięwzięciem,

Choć wiesz, że czeka cię miłe przyjęcie.

Gdy koś na ciebie patrzy, oglądać cię chce,

To nieprzyjemne uczucie właśnie ogarnia cię. (trema)

 

Trema - zdenerwowanie aktora, mówcy, wirtuoza itp. przed występem i podczas występu publicznego.

Rodzic zadaje dziecku pytanie: Kiedy ty czujesz tremę?

 

  1. Gdzie można usłyszeć muzykę?

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat tego, gdzie słyszymy muzykę.

Filharmonia - instytucja kultury zajmująca się organizacją i prezentacją koncertów muzyki poważnej, jak i muzyki rozrywkowej.

Opera - sceniczne dzieło muzyczne wokalno-instrumentalne, w którym muzyka współdziała z akcją dramatyczną. Istotą tego gatunku muzycznego jest synteza sztuk, czyli połączenie słowa, muzyki, plastyki, ruchu, gestu oraz gry aktorskiej.

Szkoła muzyczna – instytucja prowadząca kształcenie w zakresie muzyki.

Koncert plenerowy – koncert danego artysty, zorganizowany na świeżym powietrzu.

Radio – dziedzina techniki zajmująca się przekazywaniem informacji oraz udostępnianiem muzyki na odległość za pomocą fal radiowych.

 

  1. Zabawa „Kalambury”

Dziecko pokazuje daną czynność, zwierzątko, postać. Zadaniem rodzica jest odgadnięcie, co pokazuje dziecko. Następuje zamiana ról. Rodzic pokazuje, a dziecko musi odgadywać.

Można pokazać np.: pływanie, czytanie, jazdę na rowerze, mycie zębów, fruwanie ptaszków, picie wody, zbieranie i wąchanie kwiatków.

 

  1. Mniejsze większe

Rodzic rysuje na czystej kartce papieru 5 kółek. Kółka muszą być „rozrzucone” po całej kartce. Każde kółko musi być innej wielkości – od najmniejszego kółka do największego kółka. Zadaniem dziecka jest policzenie wszystkich kółek. Następnie połączenie kółek ołówkiem lub kredką od najmniejszego do największego linią prostą.

Rodzic zadaje dziecku pytania: Które kółko jest najmniejsze? Które kółko jest największe? Dziecko powinno pokazać palcem wskazującym odpowiednie kółeczko.

Dodatkowo dziecko może dorysować, do największego kółka, takie elementy, aby powstał rysunek okrągłego instrumentu muzycznego np. bębenka.

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Sprawdź, czym są pliki cookies www.wszystkoociasteczkach.pl.

Jeżeli wyrażasz zgodę i akceptujesz nasze cookies, kliknij w button