Materiały dydaktyczne

  1. „Zabawy dzieci z różnych stron świata”

Rodzić rozmawia z dzieckiem na temat ulubionych zajęć, zabaw. Rodzic opowiada o swoich zabawach, w które bawił się jak był mały.

Następnie przedstawia 2 zabawy, opisane w pkt 2 i 3, w które bawią się dzieci z innych krajów.

Prosi dziecko, aby spróbowało odgadnąć ich nazwy polskie.

  1. „Do jakiej zabawy przyda się ta zabawka” – rozpoznawanie przedmiotów dotykiem.

Rodzic przygotowuje worek z różnymi przedmiotami np. klocek, lalka, kredki, garnek kuchenny, auto.

Dziecko podchodzi do rodzica i wkłada rękę do worka.

Dotyka jakiegoś przedmiotu i mówi, co to jest i do jakiej zabawy może się przydać (np. klocek-do budowania wieży, lalka-do zabawy w dom, kredki- do malowania, garnek do gotowania, autko do przewożenia).

  1. UNICEF

Rodzic zapoznaje dziecko z logo i działalnością UNICEF.

UNICEF - Fundusz Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci to organizacja humanitarna i rozwojowa działająca na rzecz dzieci. Od ratujących życie szczepień, przez budowę szkół, po natychmiastową pomoc w sytuacji klęski humanitarnej. UNICEF robi wszystko, aby dzieciom żyło się lepiej. Pracuje w małych wioskach i z rządami państw, bo uważa, że każde dziecko, niezależnie od miejsca urodzenia, koloru skóry czy religii, ma prawo do zdrowego i bezpiecznego dzieciństwa.

              Pewnego słonecznego popołudnia tato z Anią i Krzysiem wybrali się nad rzekę, (tup tup tup) ponieważ chcieli wykąpać się w upalny dzień.

Rozglądali się w prawo (język przesuwamy w prawo) i w lewo (język przesuwamy w lewo) w poszukiwaniu najlepszego miejsca na rozłożenie koca (zwijamy język w rurkę).

 O! tam – powiedział tata. Tam będzie najlepsze miejsce pod rozłożystą brzozą (szszszsz). Spojrzeli w górę (unosimy język do góry) i zobaczyli, że słoneczko świeci wysoko.