Materiały dydaktyczne

  1. Ślimak

W miarę możliwości rodzic pokazuje dziecku obrazek ślimaka ze skorupką i bez skorupki. Dziecko porównuje wygląd obu ślimaków. Mówi czym się różnią i w czym są podobne. Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat życia ślimaka: gdzie można go spotkać (ślimaki żyją w trawach, w krzakach, na łące a także w wodzie – np. ślimaki morskie), czym się żywi (ślimak morski żywi się roślinami wodnymi, glonami, a nawet małymi zwierzątkami morskimi, ślimak lądowy żywi się innymi ślimakami, dżdżownicami i roślinami).

 Rodzaje ślimaków w linku poniżej.

https://www.medianauka.pl/slimaki

 

  1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

- „Poranek na wsi” dziecko leży na podłodze na brzuchu, ręce trzyma na głowie. Na hasło rodzica „poranek” dziecko podnosi wyprostowane ręce i nogi. Ćwiczenie należy powtórzyć    3 razy.

- „Koniki” dziecko biega po pokoju, jednocześnie uderza piętami o pośladki.

- „Królik skacze” dziecko układa przed sobą np. pluszowego misia na podłodze w pozycji

poziomej przed sobą. Zadaniem jest przeskakiwanie misia raz z prawej strony, raz z lewej strony, do przodu, do tyłu.

- „Zwierzęta do stodoły” dziecko naśladuje chodzenie zwierząt: krowy (chodzi na kolanach), konika (galopuje jak konik), kaczki (chodzi z nogami złączonymi piętami). Na hasło rodzica „zwierzęta do zagrody” dziecko siada na podłodze ze skrzyżowanymi nogami, wyprostowanymi plecami.