Materiały dydaktyczne

  1. Co włożysz do koszyczka?

Rodzic rozmawia z dzieckiem i pokazuje co powinno znaleźć się w koszyku wielkanocnym.

Chleb – symbolizuje ciało Pana Jezusa, a także dobrobyt

Jajko – to symbol życia i zwycięstwa nad śmiercią, podzielenie się jajkiem ma umacniać więzi rodzinne

Wędlina – ma zapewnić zdrowie

Sól – to symbol oczyszczenia, ma chronić przed złem

Chrzan – ma zapewnić siłę fizyczną

Ciasto (babeczka) – symbolizuje umiejętności i doskonałość

  1. Masaż na dobry humor.

Dzieci wspólnie z rodzicami wypowiadają tekst rymowanki, wykonują poszczególne czynności z rymowanki:

Żeby było nam wesoło, masujemy swoje czoło.

Raz, dwa i raz, dwa, każdy ładne czoło ma.

Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.

Język w górę raz i dwa. Ładny język każdy ma.

Powiedz: mama, tata, lala i zaśpiewaj la la la la.

Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.

Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.

Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz.

  1. Praca z wierszem

Święta za pasem, do pracy się bierzemy.

Mazurki i baby smaczne upieczemy.

Pisanki, kraszanki razem dziś zrobimy,

Wszystkie kolorowe, bardzo się cieszymy.

Upiekliśmy z ciasta baranka, zajączka.

Z posianej rzeżuchy będzie piękna łączka.

W glinianym wazonie bazie i żonkile,

A na nich z papieru kurczątka przemiłe.

Rodzic czyta dziecku wiersz i zadaje pytania: Jakie święta się zbliżają? Jakie ciasta pieczemy na święta Wielkanocne? Co zrobimy na święta Wielkanocne? Co znajdzie się w glinianym wazonie? Co znajdzie się na baziach i żonkilach? Co upieczemy z ciasta?